۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۰۵۲۸۹
امام جمعه کاشان:

آیت الله سیستانی از سوی داعش تهدید به ترور شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تروریست های مزدور در حوادث اخیر سوریه تعداد زیادی از مسلمانان، از پیر و جوان تا زن و کودک و حتی اطفال تازه به دنیا آمده را مظلومانه و فجیعانه به شهادت رساندند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان گفت: وضعیت شهروندان سوریه به ویژه شیعیان بسیار دردآور است و آنان با گرسنگی، بیماری و نداشتن تغذیه، لباس، پوشاک در اردوگاه ها و منازل خود با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی اذعان داشت: اگر هر خانواده ایرانی هفته ای هزار تومان برای برادران مسلمان سوریه اختصاص دهد بسیاری از مشکلات آورگان سوریه حل و فصل خواهد شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اعلام منحرف بودن شیعیان از دین و تهدید به ترور آیت الله سیستانی توسط تروریست های داعش را توطئه جدید این گروه تروریستی در عراق دانست و گفت: این گروه تروریستی در بیانیه ای هشدار داده است، آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت شیعه در نجف اشراف از مرکز ثقل شیعیان عراق  باید خارج شود در غیر این صورت وی را ترور خواهیم کرد. 

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به طنین بانگ اذان در کلیسایی در قلب نیویورک گفت: گروه های صلح طلب مسیحی که معتقد به برگزاری آموزه های دینی همه ادیان در کلیسا هستند از مرکز اسلامی نیویورک تقاضای مؤذن کردند تا برای مسیحیان و کشیشان اذان بگوید.

 

وی افزود: هنگامی‌که صدای اذان مؤذن در کلیسای مسیحیان نیویورک طنین انداز شد سکوت عجیبی بر کلیسا حکم فرما شد به طوری که در چهره آنان و اهل ایمان خضوع و احترام بی نظیری حاکم بود.

 

وی با اشاره به این که بعد از اذان، مسیحیان و کشیشان کلیسای نیویورک گرداگرد مؤذن جوان مسلمان حلقه زدند و با چشمان اشکبار تقاضای ترجمه اذان را از مؤذن داشتند گفت: این امر یکی از نمونه ها و شواهدی است که قرآن آن را بشارت داده است که آینده جهان از آن اسلام و مسلمانان است.  

 

آیت الله نمازی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن 13 رجب و آغاز ایام البیض گفت: در این ماه مبارک انسان های آماده تزکیه کارها را تعطیل و به مدت 3 شبانه در مسجد به راز و نیاز با خدا و مرور پرونده خود می پردازند تا در صورت داشتن گناه استغفار و در صورت نداشتن گناه کبیره و صغیره به شکرانه آن سه روز سجده شکر به جای آوردند.

 

وی افزود: افرادی که توفیق شرکت در مراسم اعتکاف را به دست آورده اند، از پاکی و نورانیتی که در این سه روز به دست آورده اند حفاظت و پاسداری کنند و  به گونه ای نباشد که بعد از خارج شدن از مسجد بار دیگر کارهای گذشته خود را ادامه دهند.

 

امام جمعه کاشان با اشاره به استقبال از مراسم اعتکاف در سراسر کشور و شهرستان کاشان گفت: در شهرستان کاشان جوانان زیادی از مراسم اعتکاف استقبال کرده اند به طوری که با کمبود جا روبرو شده است.

 

آیت الله نمازی همچنین با حمایت از مصوبه وزارت بهداشت و درمان مبنی بر پرداخت 90 درصد از هزینه بیماران توسط بیمارستان های دولتی و ارائه کلیه خدمات درمانی در داخل بیمارستان ها و عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان، این مصوبه وزارت بهداشت و درمان را اقدامی مهم و بزرگ خواند و افزود: با اجرای این مصوبه بسیاری از مشکلات و نابسمانی های درمانی حاکم در برخی از بیمارستان در رابطه با بیماران صعب العلاج به زودی برطرف خواهد شد. 

  

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به دیدار هزاران نفر از معلمان و مسؤولان آموزش و پرورش با معلم بزرگ خود رهبر معظم انقلاب در چهارشنبه گذشته گفت: در این دیدار رهبر انقلاب دستورالعمل ها و پیشنهادات بسیار مهم و تعیین کننده ای را پیش روی مسؤولان آموزش و پرورش و مدیران گذاشتند.

 

آیت الله نمازی با با بیان که آموزش و پرورش محلی برای سیاسی کاری و حزب بازی نیست گفت: آموزش و پرورش تنها یک هدف دارد آن نیز تعلیم و تربیت دانش آموزان جامعه است.  

 

خطیب جمعه کاشان همچنین با تبریک دهم رجب میلاد امام محمد تقی و 13 رجب سالروز میلاد امام علی(ع) گفت: علمای شیعه و سنی و راویان حدیث هر دو فرقه متفق القول تولد حضرت علی (ع) را در خانه کعبه می دانند اما نکته مهم این است که حیدر عاملی ازعلمای بزرگ و برجسته گفته است که شرافت مکه و خانه کعبه به دلیل این است که محل تولد حضرت علی(ع) است به این معنا که تولد حضرت علی (ع) در کعبه هم برای حضرت علی(ع) و هم برای کعبه فضیلت است چون سرآغاز سلسله ولایت کبری الهیه است و 11 امام از وجود مبارک حضرت علی برخاسته اند./1307/202/ع

ارسال نظرات