۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۰۶۴۰۵
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی؛ سخنران ویژه مراسم سالگرد رحلت امام در بجنورد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران در بجنورد برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاري رييس شوراي هماهنگي تبيلغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: بیست و پنجمین سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی(ره)، بنیان گذار انقلاب اسلامی و نیز مراسم گرامیداشت قیام پانزدهم خرداد، چهاردهم و پانزدهم این ماه در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: مراسم محوری بزرگداشت سالگرد رحلت امام(ره) در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی صبح چهارشنبه چهاردهم خرداد ماه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و مشاور عالی رییس قوه قضاییه در محل مسجد انقلاب برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: چهارشنبه شب نیز مراسم گرامیداشت قیام پانزدهم خرداد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما در همین محل برگزار خواهد شد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه اعزام زائران به مرقد مطهر امام خمینی(ره) را یکی دیگر از برنامه های گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امسال از استان خراسان شمالی پنج هزار زائر به مرقد امام(ره) اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به این که پارسال به این مناسبت هفت هزار نفر از شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی به تهران اعزام شده بودند، اضافه کرد: پارسال هم سهمیه استان پنج هزار نفر در نظر گرفته شده بود اما به دلیل استقبال خوب مردم و رایزنی های مناسب انجام شده، هفت هزار نفر به زیارت مرقد امام خمینی(ره) در سالگرد رحلت ایشان؛ نائل شدند.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری زائران حرم مطهر امام خمینی(ره) در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) سیزدهم و یا چهاردهم خرداد امسال به صورت هماهنگ از شهرستان های مختلف خراسان شمالی حرکت خود به سمت تهران را آغاز می کنند و روز پانزدهم خرداد ماه نیز در مراسم محوری بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در حرم مطهر شرکت می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که علاوه بر دسته روی هیئات مذهبی، مراسم محوری بزرگداشت در مسجد انقلاب و اعزام زائران به حرم مطهر امام خمینی(ره)؛ برنامه های دیگری نظیر فضاسازی محیطی، نشست های تحلیلی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برنامه های فرهنگی، استفاده از بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در سربرگ مکاتبات اداری و ... نیز در خراسان شمالی برگزار می شود، افزود: باید دستگاه های عضو در ستاد بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با هزینه ای اندک، علاوه بر فضاسازی محیطی، برنامه های مناسبی نیز برگزار شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر لزوم فضاسازی مناسب در این ایام، اظهار داشت: فضاسازی محیطی باید به گونه ای باشد که هزینه زیادی در پی نداشته باشد و از طرف دیگر حال و هوای شهر را با ایام رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی متناسب کند.

 

حجت الاسلام سالاری همچنین بر تقویت نقش مردم در برگزاری برنامه های بزرگداشت سالگرد رحلت امام(ره) تأکید کرد و گفت: باید مردم نقش اصلی در برگزاری این گونه مراسم ها را داشته باشند و دستگاه های متولی تنها به عنوان ناظر فعالیت کنند نه آن که کل برنامه از سوی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی برگزار شود و مردم تنها نظاره گر باشند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات