۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۰۶۶۹۷

تغییر مواضع سیاسی اروپا

خبرگزاری رسا ـ بحران اقتصادی و اجرای سیاستهای ریاضتی در اغلب کشورهای اروپایی، سبب شده تا موضع گیری های سیاسی عمومی در جامعه نیز تغییر کند.
سران اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ بحران اقتصادی و اجرای سیاستهای ریاضتی در اغلب کشورهای اروپایی، سبب شده تا موضع گیری های سیاسی عمومی در جامعه نیز تغییر کند.


کارشناسان می گویند، باتوجه به عدم موفقیت احزاب چپ برای کنترل بحران موجود، به نظر می رسد دست راستی ها از شانس بیشتری برای حضور در پارلمان اروپا برخوردار باشند.


در یونان حزب راست افراطی فجر طلایی که در حال حاضر 6 تن از اعضای آن به اتهام فساد مالی در زندان به سر می برند، در انتخابات منطقه ای و شهرداری های هفته گذشته در شهر آتن موفق به کسب 16 درصد آراء شد.


ایلیا پاناگیوتاروس، کاندیدای این حزب در انتخابات پارلمان اروپا در نشستی گفت: “برای نخستین بار طی دهه های اخیر پارلمان اروپا جالب توجه خواهد بود چراکه شاهد حضور احزاب ملی گرا در آن خواهیم بود که از سراسر اروپا در آن حضور میابند تا جلوی تمامی اعمال کنترل نشده بانکداران را بگیرند.”


این حزب از مخالفان جدی سیاستهای مهاجرپذیری است. طی سالهای گذشته بارهای اعضای این حزبکه از سوی مخالفانشان نئونازی های یونان نیز نامیده می شوند به فروشگاههایی که توسط مهاجران اداره می شده، حمله کرده اند.


دیمیتری سوتیروپولوس، تحلیلگر سیاسی می گوید: “اتحادیه اروپا با پیشرفتهایی مواجه بود که البته برای گروههای کم درآمد و نسل های جوان در این منطقه کافی نبوده است و این به معنای فرصت دادن به گروههای پوپولیستی است که به درک ساده انگارانه ای از سیاست نیاز دارند.”

در ایتالیا نیز جنبش پنج ستاره پدیده جدیدی است که در انتخابات اخیر این کشور نیز حاضر به ائتلاف با هیچ یک از احزاب راست و یا چپ نشد.


گروهی از مردم ایتالیا این حزب را امیدی برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور خود می دانند.


بپه گریلو، رهبر این حزب در نشستهای خود همواره نه تنها احزاب راست بلکه سوسیالیستها را نیز مورد انتقاد قرار داده است.

وی می گوید: “ما می خواهیم اروپایی برای شهروندان اروپایی بسازیم. همچنین می خواهیم سطح آگاهی های اروپایی را برای 500 میلیون شهروندی که هیچ چیز درباره اروپا نمی دانند، افزایش دهیم.”


وی در نشست مردمی خود پیش از انتخ
ابات پارلمان اروپا از تغییرات سیاسی در اتحادیه گفت و با خطاب قرار دادن مارتین شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا فریاد زد که “ما می آییم”. /1409/ح

ارسال نظرات