۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۰۶۷۱۱
آیت الله طبرسی:

کمیته امداد زمینه کاهش فقر در جامعه را فراهم کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که خدمت به محرومان بهترین ذخیره الهی است، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حمایتی باید زمینه کاهش فقر در جامعه را فراهم کند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در دیدار مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به فلسفه وجودی تأسیس کمیته امداد گفت: این مجموعه حمایتی با ابتکار امام راحل و با هدف کمک به قشر آسیب پذیر جامعه تأسیس شد و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه داده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که هر کسی که در مسیر کمیته امداد فعالیت می‌کند باید لباس خدمت بپوشد، خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی کمیته امداد خدمت‌رسانی خالصانه و بدون منت است و کسی نمی‌تواند به این نهاد نگاه طلبکارانه داشته باشد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که خدمات انجام شده از سوی کمیته امداد خمینی(ره) باید بیشتر برای جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سایه حمایت های همه جانبه مسؤولان قدم های مثبتی در جهت رسیدگی به وضع ایتام صورت گرفته است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از سالم ترین نهادها در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: فعالیت ها و خدمات این نهاد ارزشمند، نشانه ای از حکومت علوی است.

 

وی با اشاره به این که خدمت به محرومان بهترین ذخیره الهی است، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حمایتی باید زمینه کاهش فقر در جامعه را فراهم کند.

 

امام جمعه ساری، زنده نگه داشتن روح احسان و نیکوکاری در بین مردم از تأثیرات کمک به محرومان داست و گفت: دستگیری از ایتام، معلولان و زیردستان که در نامه علی (ع) نیز آمده و بر آن تاکید شده است، از جمله اقدام‌های کمیته امداد است که می‌خواهد روح احسان را زنده نگه دارد.

 

وی با اشاره به این که سرپرستی یک یتیم کاری بزرگ است و با این کار یک روح در جامعه اسلامی زنده می‌شود، خاطر نشان کرد: محرومان جامعه فرزندان معنوی حاکم اسلامی هستند و دستگیری و رفع نیازمندی‌های آنان از وظایف نظام اسلامی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موفقیت افرادی که زیر پوشش کمیته امداد بودند، تصریح کرد: کسانی هستند که از طریق کمک‌های کمیته امداد به افتخارات بزرگ حتی مدارج دکترا رسیده‌اند که این یک افتخار بزرگ است.

 

وی با بیان این که کمیته امداد باید زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان خود را فراهم آورد، افزود: کمیته امداد باید تلاش کند تا افراد زیر پوشش این نهاد مستقل شوند و کار در اختیار آنها قرار گیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات