۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۰۷۰۱۰
امام جمعه نجف آباد:

تحریم ها سبب پیشرفت بیشتر ملت ایران شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی سوم خرداد را قطعه ای از تاریخ این ملت دانست و گفت: تمام این جنگ ها، تحریم ها سبب رشد و عظمت هر چه بیشتر ملت ایران شده است.
حجت الاسلام مصطفي حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، سوم خرداد را قطعه ای از تاریخ این ملت دانست و گفت: تمام این جنگ ها، تحریم ها سبب رشد و عظمت هر چه بیشتر ملت شده است و نه تنها باعث سست شدن و تسلیم شدن در برابر دشمن نگردیده است، بلکه بصیرت و هوشیاری مردم را نسبت به تهدیدهای دشمن قوی تر کرده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: با تکیه بر دارایی ها خود و توان علمی جوانان این کشور باید هر چه بیشتر نسبت به گذشته در میدان عمل وارد شویم و هیچ گاه نگاه طمع آمیز به دشمن نداشته باشیم که این نگاه سبب شروع ذلت برای این ملت است. 

 

نماینده وای فقیه در نجف آباد با اشاره به این که زیربنای یک جامعه اسلامی و مستقل، علم و معرفت آن جامعه است، گفت: مکتبی که سرآغازش با «اقراء» بوده است، نشانگر اهمیت علم و دانش واقعی و رسیدن به معرفت الله و معرفت حدود الهی به عنوان دو ابزار اصلی در جامعه اسلامی است.

 

وی حوزه های علمیه و فقیهان شیعه را وامدار اصلی رسیدن به معرفت الهی در زمان عصر غیبت عنوان کرد و بیان داشت: امروز رسالت بر دوش ما افتاده است و هیچ زمانی برای رسیدن به این دو هدف اصلی دیر نیست که با حضور در جلسات قرآن و مباحث دینی می توان به عنوان یک منتظر واقعی عمل کرد.

 

حجت الاسلام حسناتی بعثت پیامبر(ص) را بالاترین نعمت برای بشریت دانست و افزود: بعثت نبی مکرم اسلام(ص) و نزول قرآن که بالاترین رزق برای بشریت تا ابد است، بالاترین نعمتی است که خداوند به هیچ یک از انبیاء پیشین عنایت نکرده بود.

 

وی رساندن تک تک افراد جامعه، به بالاترین مرتبه اخلاق را، مهم ترین وظیفه پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: رسیدن به بالاترین مرحله اخلاق و رساندن جامعه به مرحله عدالت کامل، دو وظیفه اصلی پیامبر بود تا عدل سراسر عالم را فرا گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد هدف بقیه الله(عج) را نیز همانند هدف پیامبر اکرم(ص) دانست و افزود: جاری شدن اخلاق در آحاد جامعه و تهذیب نفوس و برپایی عدالت در کل عالم دو هدفی است که در سیره تمام انبیاء و ائمه اطهار(ع) شاهد آن هستیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: عدالت انبیاء و ائمه اطهار(ع) همان طور که در سیره پیامبر(ص) نیز شاهد هستیم، با نصیحت ظالمین آغاز می شود و این یکی از مواردی است که در زندگی امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب نیز مشاهده کردیم.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) گفت: این امام همام با آن که اکثر عمر خود را در زندان به سر بردند، ولی شاگردانی تربیت کردند که هر کدام باعث گسترش اسلام در سراسر دنیا شدند.

 

وی در ادامه بیان داشت: هشام بن حکم از جمله شاگردان آن حضرت بودند که در آن دوران با مناظره ها و بحث هایی که پیرامون شبهات مطرح شده، انجام می دادند از عقاید اسلام دفاع می کردند و در این زمان نیز ما هر چه بیشتر نیازمند افرادی چون هشام بن حکم هستیم.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که معرفت و بندگی خدا اصلی ترین وظیفه هر انسانی است، افزود: رسالت اصلی تمام انبیاء آشنا کردن انسان با این وظیفه اصلی بوده است که به تعبیر حضرت علی(ع) در نهج البلاغه که در فلسفه بعثت انبیاء فرموده است که آنها زنده ساختن عقول دفن شده انسان برانگیخته شده اند.

 

وی در ادامه بیان داشت: دنیا میدانی است برای کسب بالاترین سودها و انسان مؤمن در این میدان عمل با انجام افضل و احسن اعمال از دیگران سبقت می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد از وظایف اصلی والدین در این دوران آشنایی فرزندان با بحث معرفت و خداشناسی عنوان کرد و افزود: آغاز حمله دشمن از همان صدر اسلام از اعتقادات و باورها شروع می شد و بعد به سوی احکام و بایدها و نبایدها دین پیش می رفت.

 

وی حضور در محافل قرآنی و دینی را از راهکارهای برون رفت از توطئه های فرهنگی دشمن دانست و گفت: زمانی که اعتقادات یک ملت رو به  سستی کشیده شود به مرور زمان بایدها و نبایدها دین که همان احکام الهی است، نیز رو به سستی کشیده می شود.

 

امام جمعه نجف آباد اولیاء خدا و ائمه طاهرین را فدایی راه معرفت الله و معرفت حدود خدا دانست و بیان داشت: معارفی که اکنون به این راحتی در اختیار ما قرار گرفته است محصول خون فقهاء و عالمانی است که از صدر اسلام تاکنون برای این معارفت از جان خود گذشته اند.

 

وی در پایان گفت: دشمنان اسلام از همان ابتدا به دنبال ریشه کن کردن پایه های توحید و معرفت الهی بودند که سرآمد ائمه طاهرین، حضرت محمد(ص) اولین پیامشان، پیام علم و معرفت و شناخت توحید بوده است./1306/پ201/ب

ارسال نظرات