۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۰۷۴۷۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج مکارم اخلاقی در گرو بهره گیری از سیره نبوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت محمد(ص) آینه تمام نمای ویژگی های بارز و شایسته انسانی است، گفت: ترویج مکارم اخلاقی در گرو بهره گیری از سیره نبوی است.
حضرت محمد(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام که در شبستان آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالس ارزنده ای به عنوان یک فرصت برای انسان است، گفت: انسان باید از این فرصت های نورانی و والا در جهت تعالی روحی خود بهره گیرد.

 

وی با اشاره به این که حضرت محمد(ص) آینه نمای ویژگی های بارز و شایسته انسانی است، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام اسوه حسنه برای کسانی است که می خواهند دنیا را فروخته و آخرت را برای خود خریداری کنند.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که ترویج سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام امری ضروری و مهم است، تصریح کرد: مطالعه سیره و سنت حضرت محمد(ص) باید صورت گیرد تا بتوانیم درک کنیم که این وجود نورانی در چه مسیری قرار داشتند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حرکت حضرت محمد(ص) بر محور و مدار بندگی خداوند منان بوده است، بیان داشت: باید در راستای شناخت این وجود نورانی گام های شایسته ای برداریم و حرکت در مسیر رسالت پیامبر عظیم الشان خود را به عنوان دستور زندگی قرار دهیم.

 

وی با بیان این که حضرت محمد(ص) مسیری را برای ما هموار کرده است که باید در راستای آن گام برداشته و زمینه تقرب الی الله را در خود فراهم کنیم، ادامه داد: خدای عالم بر ما منت نهاده است که وجود نازنینی چون حضرت محمد(ص) را برای ما آورده است.

 

وی، بیان داشت: حضرت محمد(ص) از جنس خود انسان برای ما آمده است و بشر باید به سبب چنین وجود نورانی به خود ببالد که چنین وجود گرانقدری برای ما آفریده شده است.

 

حجت الاسلام خلیلی، ادامه داد: بی انصافی است در برابر این عالم با همه عظمتش به عبادت حضرت حق نبپردازیم که همواره باید تلاش کنیم حرکت بر مسیر حق را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: وقتی به عالم نگاه کرده و توجه کنیم متوجه خواهیم شد چه نعمت های ارزنده ای از سوی خداوند عالم برای ما آورده شده است که باید قدردان باشیم.

 

وی در پایان با بیان این که حضرت محمد(ص) رحمتی برای سراسر جهانیان است، بیان داشت: ترویج سیره و سنت نبوی در شرایط تهاجم فرهنگی می تواند تقویت کننده بنیان های دینی و معنوی در میان آحاد جامعه باشد./1314/پ202/ب

ارسال نظرات