۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۰۷۵۵۴

توصیه آیت الله نوری همدانی به تیم مذاکره کننده

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام به ما آموخته در همه صحنه‌ها در مقابل دشمن قدرت‌مندانه سخن بگوییم، گفت: در مسأله هسته‌ای نیز تیم مذاکره کننده باید این گونه عمل کند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و مسؤولان گزینش وزارت دفاع ضمن تبریک عید مبعث آن واقعه را بسیار با عظمت و مهم خواند و اظهار داشت: رسالت مهم پیامبر(ص) تأسیس امتی با ویژگی خاص است«وَ کَذٰلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطاً»امتی که حضرت تأسیس کرده بهترین امت ها است.

وی با بیان این که امت پیامبر(ص) دارای اصولی است، گفت: در قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) آمده که اولین شرط تحقق این امت ایمان به ارزش های اسلامی است؛ قرآن خطاب به مسلمانان می فرماید هرگز به خود سستی راه ندهید و محزون نباشید اگر ایمان داشته باشید علو و برتری نسبت به همه دارید؛ این اولین گام در تحصیل عزت و عظمت است«وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لٰکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لاَ یَعْلَمُونَ‌».

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، علم را دومین شاخص امت پیامبر(ص) دانست و افزود: بدون تحقیق و علم و فن آوری هیچ ملتی قدرت پیدا نمی کند؛ هرچه در علم کامل تر باشیم به همان اندازه عظمت خواهیم داشت، قرآن می فرماید خداوند به آن کسانی که علم و ایمان را توأم داشته باشند درجات عطا می فرماید«الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ».

حضرت آیت الله نوری همدانی داشتن یک حکومت قدرت مند اسلامی و ولایی را در برای جهان اسلام بسیار مهم خواند و بیان داشت: مقدرات سیاسی، اقتصاد و فرهنگی امت به حکومت مربوط می شود و امت پیامبر(ص) باید به این امر اهتمام داشته باشند.

وی وحدت و اتحاد را اصل چهارم برای امت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به اهمیت این مطلب پی برده و سعی دارد به اختلافات فرقه ای، زبانی و جغرافیایی دامن بزند؛ تکویری ها عامل استکبار جهانی برای تحقق این هدف هستند، آشفتگی های عراق، افغانستان، سوریه و مصر ناشی از فعالیت تکویری ها است؛ دشمن با شیعه هراسی و اسلام هراسی می خواهند به اختلافات پر و بال دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با توجه وجود دشمنان تا بن دندان مسلح، گفت: قدرت نظامی برای جامعه اسلامی ضروری است و در همه صحنه ها باید با قدرت سخن بگوییم؛ از جمله آنها صحنه مذاکرات هسته ای است، اسلام از ما این را می خواهد؛ یکی دیگر از اصول اسلامی زیر بار سلطه ستمگران نرفتن است.

وی با اشاره به این که رسول خدا(ص)برای دروان پس از خود نسبت به سه چیز نگرانی داشت، گفت: ایجاد تفرقه میان امت، استکبار و تفسیر غلط اسلام که رهبر معظم انقلاب نیز دیروز به این موضوع اشاره فرمودند از جمله نگرانی های رسول خدا(ص) بود؛ امروزه تکفیری ها هستند که اسلام را غلط تفسیر می کنند./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات