۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۰۸۴۵۸
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

شخصیت امام خمینی محدود به ایران و انقلاب نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شخصیت امام خمینی (ره) به ایران، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی محدود نیست بلکه هر فرد آزاده در هر کجای جهان به دیده احترام و افتخار به ایشان نگاه می کند.
حجت الاسلام ديرباز، نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از مهم ترین شاخصه های حضرت امام خمینی (ره) این بود که دین را با همه ابعاد آن پذیرفته و باور کرده بود و یکی از اشکالاتی که رهبران دینی و به تبع آن مردم پیدا می کنند، این است که دین را تجزیه می کنند.

 

وی افزود: امام راحل معتقد بود که اگر در قرآن کریم راجع به نماز، خمس، حج، امربه معروف و نهی از منکر و جهاد آیاتی داریم بنابراین بخش مهم قرآن سیاست است و معتقد بودند که تمام داستان های انبیا بعد سیاسی را مطرح می‌کند و بالاتر از آن فرمودند که تمام اسلام سیاسی است و حتی نماز را برای سیاست می خواندند، به این معنا که وقتی در نماز اجتماع می‌کنید، نفس اجتماع برای سیاست اسلام مفید است، بنابراین امام راحل چون دین را با همه ابعاد پذیرفته و آن را تجزیه نکرده بود، مردم را به همین سمت و سو رهبری می کرد.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی ادامه داد: طرز تفکر امام خمینی (ره) موجی را در عالم به وجود آورد و تمام مشکلاتی که با استکبار داریم بر همین نقطه مهم و لطیف است که اندیشه امام راحل یک حماسه و حرکت به وجود می آورد و تمام دشمنی هایی که در این 35 سال داشتیم و داریم و همه این بهانه های انرژی هسته ای، روی همین نقطه است.

 

وی با بیان این که معرفی شناسنامه نهضت و انقلاب برای جوانان امری ضروری است، خاطرنشان کرد: مدیریت این مناسبت بر عهده امامان جماعات سراسر استان است که در مساجد و مصلی ها برنامه های ویژه ای را برگزار می کنند و تاکید شده است که سابقه نهضت و انقلاب معرفی و جایگاه ولایت فقیه برای جوانان تبیین شود زیرا یکی از آفاتی که می تواند ملت را از پیشرفت باز دارد، عدم شناخت صحیح از گذشته خود است که ضروری است شناسنامه انقلاب بازگو شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره انقلاب ایران بود که با خیزش مردم مؤمن و مسلمان ایران در 15 خردادماه 42 و با سخنرانی کوبنده امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم آغاز شد و به برکت خون شهیدان و مجاهدان به بار نشست.

 

وی با بیان این که روزی که روح خدا به خدا پیوست و جاودانه شد، ملت شهید پرور ایران با اشک ماتمی که نثار مقدم آن یار سفرکرده کرد، جهان بشری را در ارادت خویش به ولایت حیران زده کرد، گفت: به همان میزان که مظلومان، محرومان و مستضعفان عالم با شنیدن نام مبارک حضرت امام (ره) احساس عزت و افتخار و سربلندی می کنند، مستکبران، ظالمان و فتنه گران غافل با شنیدن نام آن حضرت احساس حقارت، خفت و ذلت می‌کنند چرا که ایشان سیلی بر چهره ظالمان نواخت که موجب رسوایی آنان شد.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بی شک هرچه زمان به پیش می رود پیام ماندگار امام خمینی (ره) و برکات ایشان بر نسل ها و خیزش های عدالت خواهان مردمی عصر حاضر روز به روز آشکارتر شده و قدرت و عظمت اسلام و میهن اسلامی مان را به دشمنان و زورگویان گوشزد می کنند.

 

وی به شخصیت وارسته حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند "ایشان قوت ایمان را با عمل صالح، اراده پولادین را با همت بلند، شجاعت اخلاقی را با حکمت، صراحت لهجه و بیان را با صدق و متانت، صفای معنوی و روحانی را با هوشمندی و کیاست، تقوی و ورع را با سرعت و قاطعیت، ابهت و صلابت رهبری را با رأفت و عطوفت به دست آوردند".

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ادامه داد: شخصیت امام خمینی (ره) به ایران، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی محدود نیست و هر فرد آزاده در هر کجای جهان به دیده احترام و افتخار به ایشان نگاه می کند.

 

وی در پایان گفت: در سایه رهبر فرزانه انقلاب و با پیروی از سیره امام راحل، رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه، ایستادگی در برابر مستکبران و پایداری در راه اجرای احکام دین مبین اسلام را سرلوحه امور قرار داده و در پیشگاه ایشان و شهدا سربلند باشیم./1302/ت302/ب

ارسال نظرات