۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۰۹۲۰۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ترویج فرهنگ اصیل مهدویت نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که جهان امروز در انتظار یگانه مصلح جهانی است، گفت: ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ظهر امروز در جمع معتکفان انتظار ویژه نیمه شعبان که با حضور آیت الله محمد فاضل، تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران در مسجد جامع بابل برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ مهدویت نیاز اساسی و راه حل امروز عبور از بحران در جامعه اسلامی است.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است، خاطرنشان کرد: تبیین مناسب جامعه منتظر زمینه ترویج این فرهنک اصیل را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام شکریان مشکلات جامعه بشری را دوری از فرهنگ اصیل مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه سازی اندیشه اصیل مهدویت در سطح جهان همه مشکلات و ناهنجاری های امروز بشر را مرتفع خواهد کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که شناخت معانی انتظار و مهدویت می‌‌تواند بهترین راهکار برای ترویج این فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت در این خصوص  سبب بروز مشکلات و آسیب های بسیاری خواهد شد.

 

حجت الاسلام شکریان خدا محوری، دین محوری و عدالت محوری را از جمله مهم ترین شاخصه های جامعه منتظر اعلام کرد و گفت: اگر جامعه ای دارای چنین ویژگی های بارزی باشد از جوامع دیگر خود را متمایز کرده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که وظیفه اصلی منتظران انتظار فرج، تلاش جهت برپایی حکومت عدل جهانی تحت رهبری امام زمان(عج) است، افزود: در جامعه منتظر همه فعالیت و برنامه ها باید مطابق با قرآن و اهداف آن باشد.

 

وی با تاکید بر اهمیت پاسداشت دهه مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) انتظار فرج از برترین عبادت ها است که نشان از اهمیت کار فرد منتظر دارد و باید در راستای ترویج فرهنگ انتظار در سطح جامعه فعالیت مضاعف صورت گیرد.

 

این مسؤول یادآور شد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.

 

وی در ادامه در تبیین مسئله مهدویت و ظهور امام عصر (عج ) گفت: باید اعتقاد به امامت به‌ عنوان یکی از مبانی اعتقادی اسلام مورد توجه واقع شود و روایت از پیامبراکرم (ص ) است که می‌فرمایند: «هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است».

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران عنوان کرد: تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج، عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت است و باید منتظران واقعی امام زمان (عج ) به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: امام محمد باقر(ع) در خصوص فضیلت های این شب ها می فرمایند، شب های نیمه شعبان از لیله القدر افضل شب ها است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن تاکید بر توسعه و استمرار مراسم معنوی اعتکاف در ایام نیمه شعبان خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ مهدویت نیاز اساسی و راه حل امروز عبور از بحران در جامعه اسلامی است.

 

عضو شورا فرهنگ عمومی مازندران در پایان ضمن اشاره به قدر دانستن این ایام تاکید کرد: از اعمال این شب ها غسل، نماز، دعا و استغفار به درگاه خداوند متعال است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات