۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۰۹۶۲۳
استاد حوزه علمیه بابل:

ترویج فرهنگ اصیل مهدویت راه مقابله با جریان های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل ترویج فرهنگ اصیل مهدویت را بهترین راه مقابله با افکار آلوده جریان های انحرافی مهدویت دانست.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بابل ، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهر گتاب بابل که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و ایام ولادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: وجود امام زمان(عج) دارای دو فایده تکوینی و تشریعی برای بشریت و به خصوص جهان اسلام است.

 

وی به فواید تکوینی امام عصر(عج) پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت ولی عصر(عج) به عنوان یکی از چهارده معصوم، علت غایی آفرینش انسان و جهان است زیرا همان گونه که مخلوقات، در پیدایش خود، نیازمند علت غایی هستند، در تداوم خلقت نیز به آن محتاج هستند.

 

امام جمعه گتاب با بیان این که لطف و عنایت‏ خداوند متعال به اهل زمین، به خاطر وجود یکی از چهارده معصوم(ع) است، افزود: در روایتی از امام عصر(عج) آمده است که ایشان فرمود به درستی که من امنیت بخش اهل زمین هستم، همانگونه که ستارگان امنیت بخش اهل آسمان هستند.

 

وی با بیان سه فایده تشریعی امام زمان(عج) به احکام ولایی آن حضرت برای رفع مشکلات به خصوص در جهان تشیع اشاره کرد و گفت: حضرت ولی عصر(عج) گاهی به واسطه‏ افرادی خاص، در مسائل مهم، حکم نهایی را بیان می فرماید و گاه بی واسطه، حکم و اختلافی را بر طرف کرده است و این گونه احکام، به ویژه، در عصر غیبت صغرا، نمونه‏های زیادی دارد.

 

حجت الاسلام تقی پور به عرضه شدن احوال شیعیان بر وجود امام عصر(عج) پرداخت و تصریح کرد: آن حضرت برای مؤمنان و صالحان و مستضعفان دعا و استغفاری کنند و بر کافران و ظالمان لعنت می فرستند و به همین دلیل روایت های زیادی در خصوص عرضه شدن اعمال شیعیان و محبین أن حضرت در همه ایام و به خصوص در شب قدر وجود دارد.

 

وی با بیان هدایت های عمومی امام عصر(عج) برای رفع مشکلات در عصر غیبت پرداخت و خاطرنشان کرد:  هدایت‏های عمومی و خصوصی آن حضرت به ره جویان و حق طلبان در عصر غیبت صغرا و کبرا هدایت عمومی و جهانی شان، پس از ظهور، مهم‏ترین فایده‏ وجودی آن حضرت است و به همین جهت، مشهورترین لقب آن حضرت، مهدی(ع) است.

 

این استاد حوزه علمیه به تشریح معنای مهدی پرداخت و ادامه داد: این لقب شریف، به هر دو معنای اسم فاعلی و اسم مفعولی، در حق آن حضرت آمده زیرا ایشان هدایت ‏یافته‏ کامل و هدایت کننده‏ تمار عیار بشر از جانب پروردگار جهان است.

 

وی افزود: هر چند همه‏ امامان ما، «مهدی‏» اند، همان طور که همه‏ آنان، سجاد، باقر، صادق، کاظم، رضا، تقی و نقی هستند، اما این صفت، به صورت ویژه، بر خصوص امام دوازدهم «موعود منتظر» اطلاق شده است.

 

امام جمعه گتاب بابل به وظایف منتظران در عصر ظهور پرداخت و خاطرنشان کرد: در عصر غیبت کبرا، مردم موظف‏ اند برای تشخیص وظایف شرعی، یا خود به کتاب و سنت مراجعه کنند و یا از مجتهدان متخصص تقلید کنند، و هیچ نظر و حکمی، با ادعای صدور آن از امام غایب اعتباری ندارد.

 

وی ادامه داد: این قاعده‏ مسلم، به مقدار زیادی، مانع فرصت‏طلبی شیادان و توطئه‏ی دشمنان و هرج و مرج فرهنگی شده است.

 

حجت الاسلام تقی پور به سوء استفاده برخی از شیادان در عصر غیبت و شکل گیری جریان های انحرافی مهدویت اشاره کرد و گفت: متأسفانه، در تاریخ غیبت و به ویژه در صده های اخیر، اشخاصی از عواطف پاک مؤمنان نسبت‏به حضرت، سوء استفاده کرده‏اند و برای موجه نشان دادن خود و بازار گرمی، داستان‏های دروغین و گاهی مبتذل، از ملاقات خود یا دیگران با حضرت نقل می‏کنند که باعث وهن مذهب و سستی اعتقاد مردم می‏شود.

 

امام جمعه گتاب در پایان به روایاتی در بیان فواید وجود امام زمان(عج) از توقیعات آن حضرت به شیخ مفید پرداخت و تصریح کرد: امام زمان هیچ گاه در رسیدگی به امور شیعیان کوتاهی نمی کند و این ما هستیم که متاسفانه زندگی مان را بر اساس اصول مهدوی و دلخواه امام عصر نیست/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات