۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۰۹۶۷۱
آیت الله شبستری:

سامان یافتن اقتصاد در گرو اصلاح فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تأکید مبانی دینی بر فرهنگ و اقتصاد گفت: اگر فرهنگ اصلاح شود، اقتصاد سامان خواهد یافت.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: در سالی که با نام فرهنگ و اقتصاد از سوی رهبر معظم انقلاب مزین شده است، تمامی تلاش های مسؤولان باید حول محور این دو مسأله باشد.

 


وی خاطرنشان کرد: به یقین نامگذاری‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال صورت می گیرد، برگرفته از متنون دینی و اوضاع و احوال جامعه و جهان است، از این رو بایستی از هیچ تلاشی در جهت تحقق شعار سال فروگذار نباشید و در جهت تحقق رهنمودهای رهبری گام بردارید.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تأکید مبانی دینی بر فرهنگ و اقتصاد گفت: اگر فرهنگ اصلاح شود، اقتصاد نیز سامان خواهد یافت، اسلام دینی است که به هر دو بعد اقتصادی و معنوی جوامع بشری توجه دارد، همه در قبال تحقق سیاست های اقتصادی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسؤول هستیم.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که دشمنان از هر راهی برای براندازی نظام ولایی کشورمان وارد شده اند، اظهار داشت: دشمن از راه نظامی و تبلیغات رسانه ای نتوانست خللی در مسیر انقلاب ایجاد کند، اما امروز از رهاورد فرهنگ و تحریم های اقتصادی به دنبال ضربه به انقلاب اسلامی است.

 


امام جمعه تبریز ادامه داد: حوزه های علمیه و روحانیت تحت نظر مراجع تقلید بیش از هر نهاد و ارگانی در قبال فرهنگ جامعه مسؤول هستند، البته دانشگاه ها و آموزش و پرورش نیز به نوبه خود بیش از گذشته تکالیف فرهنگی مهمی بر عهده دارند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسؤولیت ادارات در قبال فرهنگ جامعه گفت: مسأله حجاب باید از ادارات آغاز شود، که این امر بایستی توأم با تشویق و تنبیه باشد، تنها تذکر کافی نیست و باید گام های عملی در جهت رفع این معضل برداشته شود.

 


نماینده خبرگان رهبری افزود: آذربایجان مهد غیرتمندان است، مفاسد اخلاقی، مشروبات الکلی و مواد مخدر جایی در آذربایجان ولایت مدار ندارد، حال ممکن است از جاهای دیگر چنین مواردی سرایت کند، اما در کل باید گفت که اینجا خطه مردمانی مؤمن و متدین و ولایت مدار نسبت به نظام  و رهبری است.

 


آیت الله شبستری در پایان با تأکید بر خدمت‌رسانی به مردم گفت: معنای مدیریت جهادی یعنی اینکه بروکراسی‌های اداری برطرف شود و مشکلات مردم در کمترین زمان ممکن رفع شود.

 


همچنین جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از وضعیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان پرداخت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات