۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۰۹۶۹۸
نماینده ولی فقیه در سمنان:

امر به معروف و نهی از منکر باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسؤولان باید جلب رضایت مردم با خدمت گزاری، تلاش جهت رفع مشکلات و برخورد اخلاقی را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و بدانند رضایت خدا در گرو رضایت مردم است.
جلسه شوراي اداري شهرستان شاهرود جلسه شوراي اداري شهرستان شاهرود جلسه شوراي اداري شهرستان شاهرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود، که با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری سمنان، امام جمعه، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: همه ما در هر پست و مسؤولیت باید ارباب رجوع و مردم را ارباب خود بدانیم.

 

امام جمعه سمنان خطاب به مسؤولان شهرستان شاهرود گفت: وقتی به طرف اداره می روید در اندیشه باز کردن گره از کار مردم باشید به وعده ای که می دهید عمل کنید، وقتی ارباب رجوع وارد می شود از جا بلند شوید و احترام بگذارید اگر نمی توانید برای فردی که به شما مراجعه کرده کاری انجام دهید با مسؤول مربوطه تماس بگیرید تا مشکلش را حل کند.

 

وی با بیان اینکه همه ما سربازان ولایت و رهبری هستیم و باید با هر نگرش و سلیقه‌ای در این مسیر حرکت کنیم، زیرا رضایت رهبر معظم انقلاب رضایت حضرت ولی‌عصر(عج) است، تصریح کرد: یکی از برنامه های من در استان ایجاد وحدت است، وحدت رحمت است و خواسته امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب و کتاب و سنت از ما این است که با زبان و عمل عامل وحدت باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: بیاندیشیم که نسبت به فرهنگ دینی چه قدمی برداشته‌ایم، اگر فرهنگ درست شود اقتصاد درست می شود، فرهنگ دینی یعنی امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و نماز و امثال اینها، باید تأمل کنیم که ما برای نماز و امر به معروف چه اندازه کار کرده‌ایم

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان کارهایی همچون جدا ساختن اتاق‌های کارمندان زن و مرد در برخی از ادارات این استان را قابل تقدیر خواند و افزود: مظاهر رخنه‌های های فرهنگی و راه‌های نفوذ دشمن بسیار زیاد است، باید جلوی آنها را بگیریم تا از نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در این زمینه‌ها کاسته شود.

 

نقش ائمه جمعه در توسعه بخش‌های مختلف استان قابل چشم پوشی نیست

 

محمد همتیان، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری سمنان نیز در این جلسه گفت: در بخش‌های صنعت، تولید و خدمات استان سمنان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که بخشی از این توفیقات مرهون راهنمایی‌های ائمه جمعه و علما است که همواره همراهی و پیگیری‌های لازم را در حوزه‌های مختلف دارند.

 

همتیان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با توجه به لزوم تبیین بیش از پیش فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و تحقق نام برگزیده شده برای سال جاری در مباحثی همچون صرفه جویی در مصرف انرژی و اصلاح نظام اداری فعالیت بیشتری کنند.

 

با بیداری و حضور مردم و علما در صحنه شکست داعش در عراق قطعی است

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی، امام جمعه شاهرود نیز در این جلسه با اشاره به فتنه‌گری و جنایت‌های گروهگ تروریستی داعش در عراق گفت: دشمنان انتخابات مردم عراق و رای اکثریت همسو با ولایت و مرجعیت شیعی را برنتافتند و آتش جنگ را روشن کردند که با تاسی از انقلاب اسلامی ایران و بیداری مردم و حضور علما در صحنه و ایجاد حس فداکاری در مردم و مهر و محبت و وحدت بین گروه‌های داخلی عراق شکست این تروریست‌های جنایتکار قطعی است.

 

مهدی بندرآبادی، فرماندار شاهرود نیز در این جلسه حضور ائمه جمعه و روحانیت در شهرستان شاهرود را محور وحدت دانست و گفت: شهرستان شاهرود در سفر رهبر فرزانه انقلاب از برکات خوبی برخوردار شد و در دولت‌های نهم و دهم نیز در بحث محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده است اما با وجود این اقدامات، بالا بودن نرخ بیکاری یکی از مشکلات مهم این شهرستان است./977/پ202/ب

ارسال نظرات