۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۱۰۰۸۲
مهدی چمران:

اقدامات جهادی شهید چمران در لبنان هسته اولیه مقاومت اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ چمران در همایش بزرگداشت شهید مصطفی چمران در مشهد گفت: حرکت مدیریتی او، خاص، استوار بر مبانی و آمیخته با اصول تربیتی بود؛ او نه فقط به اداره کردن سازمان و تشکیلات نظامی بلکه به تربیت انسانها می پرداخت.
اقدامات جهادی شهید چمران در لبنان هسته اولیه مقاومت اسلامی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهندس مهدی چمران، ریاست بنیاد چمران شناسی و عضو شورای شهر تهران در همایش بزرگداشت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید که شب گذشته 28خرداد در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد برگزار شد؛ اشاراتی مختصر و گذرا به زندگی او را سرمشقی از مدیریت جهادی خواند.

رییس بنیاد چمران شناسی، حرکت مدیریتی او را مهم و عجیب توصیف کرد و افزود: او در زمان جنگ های داخلی لبنان در سال 1351 شمسی، در سخت ترین شرایط که مقابله با اسراییلیان، و احزاب چپ لبنانی بود به دیدار رزمندگان شیعه می رفت.

ساده زیستی، دیگر رکن مدیریتی شهید مصطفی چمران بود که به روایت عضو شورای شهر تهران، با بسیجیان می نشست، غذا می خورد، نماز می خواند و اینگونه روش زندگی و جنگ را به آنان می آموخت. شب عید به دیدار خانواده اش نرفت و با بچه های یتیم شیعی لبنانی به صبح رساند و نیز پابه پای رزمندگان، بنایی کرد و کارگاهی برای ماشین آلات دانشجویان انجمن علمی ساخت.

مهندس مهدی چمران، در ادامه واگویی حرکت مدیریتی شهید دکتر مصطفی چمران اظهار داشت: ماهی یکبار دانشجویان را جارو بدست جمع می کرد و در شهرهای صور و بیروت خیابان ها را تمیز می کردند تا هم نظافت اجتماعی را به آنان بیاموزد و هم غرور بی جای جوانی بچه ها را بشکند.

وی تصریح کرد: از همین جوانان بود که مقاومت اسلامی لبنان و بعدها حزب الله لبنان شکل گرفت چرا که مدیریت جهادی او به گونه ای بود که به هرجای جهان که سفر می کرد تشکیلات پویا، سالم و متحرک بوجود می آورد از جمله انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در امریکا، انجمن دانشجویان مسلمان در امریکا، کنفدراسیون سیاسی اسلامی در امریکا، تشکیلات سری ضد حکومتی در مصر، حرکت المحرومین و حرکت العمل در لبنان.

رییس بنیاد چمران شناسی، او را سازنده نیروهای کارآمد با سلاح اندک از جوانانی یتیم و بی بضاعت توصیف کرد که تانک های اسراییل را به آتش کشیدند و برای اولین بار آنان را از جنوب لبنان به بیرون راندند؛ جذبه شخصیتی او به گونه ای بود که هر سه نفری که قصد ترور دکتر چمران را داشتند سلاح های خود را به او تحویل دادند و منصرف شدند.

عضو شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: ایمان و حرکت عالمانه و آگاهانه ارکان اولیه و پایه های حرکت مدیریتی او بود که دشمنی ها، دشنام ها، تهمت ها و کتابهای ضد او، خللی در مدیریت جهادی شهید دکتر چمران راه نداد و او در عین انجام وظیفه با جدیت و شدت، برای تمام انسانها ارزش قایل بود.

مدیریت دکتر چمران عملی بود نه دستوری

مهندس مهدی چمران، شاخصه مدیریت جهادی شهید دکتر مصطفی چمران را مدیریت عملی نه دستوری دانست و افزود: تقوای سیاسی، اطلاع کامل و اشراف بر مسأله، تخصص و مدیریت مالی قوی او پایه گذار مدیریتی بدیع و متمایز از مدیریت های استبدادی زمان طاغوت شد.

وی ضمن اهدای یادبود و تجلیل از خانواده مرحوم دکتر علیرضا عابدی استاد، مسؤول سابق بسیج اساتید استان خراسان رضوی، همچنین تأکید کرد: تغزلات و نجواهای عارفانه او در میدان جنگ و خط مقدم جبهه ها بود نه در گوشه عزلت./934/د102/ب 

ارسال نظرات