۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۲۰۲
امام جمعه دامغان:

عدالت در جامعه‌ای که گناه و تبعیض در آن وجود دارد محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان با اشاره به این‌که مسؤولان قضایی کشور باید اهتمام بیشتری برای مبارزه با فساد اقتصادی، رشوه و کلاهبرداری در جامعه داشته باشند گفت: برای رسیدن به عدالت باید منافذ گناه و تبعیض در جامعه کور شود.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، با گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ‌ویژه آیت الله شهید دکتر بهشتی، وی را اسوه علم و تقوا و مقاومت و بهترین الگو برای تلاش در راه استقرار عدالت در جامعه عنوان کرد.

 

وی با بیان این نکته که برقراری عدالت در جامعه از وظایف اصلی پیامبران الهی نیز بوده است، افزود: بی تردید عدل جز از راه مبارزه با گناه در جامعه حاکم نمی‌شود و امروز قوه قضائیه باید به اصلی‌ترین تکلیف خود یعنی اقامه قسط و عدل در جامعه بیش از پیش دقت کند زیرا بدترین فساد‌ها در شرایط فعلی کشور ما افزایش شکاف بین فقیر و غنی و زائیده عواملی همچون بیکاری و اعتیاد است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان گناهان کوچک را همچون جرقه‌ای دانست که اگر خاموش نشود شهری را به آتش خواهد کشید و تصریح کرد: مسائلی همچون بیکاری، فقر مالی و فرهنگی و اعتیاد در جامعه باید به شکل ریشه‌ای حل شود به همین دلیل سؤال امروز مردم از مسؤولان این است که چرا امروز در جامعه ما سارقان احساس امنیت دارند و ترسی از اجرای حدود الهی ندارند و یا چرا هر روز بر تعداد معتادان در جامعه افزوده می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه باید جریمه‌های اخذ شده از قاچاقچیان مواد مخدر و دیگر موارد جرائم و تخلفات در راه ریشه‌کن شدن این بلایا از جامعه صرف شود، بیان کرد: جامعه اسلامی ما اگر می‌خواهد به عدالت حقیقی برسد باید زمینه‌های بی‌عدالتی و گناه کور شود زیرا هنگامی که گناه در جامعه جا باز کرده و لانه کند، شکل‌گیری عدالت امری غیر ممکن است.

 

قدردانی از برگزاری نشست رییس جمهور با رقبای خود در انتخابات سال گذشته

 

امام جمعه دامغان در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با یادآوری نخستین سالگرد خلق حماسه سیاسی ملت ایران در 24 خردادماه سال گذشته، دعوت رییس جمهور ایران اسلامی از رقبای خود در انتخابات سال گذشته و برگزاری نشستی مشورتی و راهبردی با آنها را عملی خداپسندانه و حائز اهمیت در شرایط فعلی کشور برشمرد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان این دیدار را حاوی پیام‌هایی دانست و تأکید کرد: درس اول این جلسه این است که همه باید به‌ دور از اختلافات در تمامی احوال برای کاستن از مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کنند و دوم در راه افزایش وحدت و همدلی و حرکت بر مسیر منافع مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

 

وی به فراموشی سپردن رقابت دیروز و حرکت در کنار هم در راه هدفی واحد به نام عزت ایران اسلامی را پیام‌های دیگر این دیدار عنوان کرد و افزود: مردم و مسؤولان ما هیچ‌گاه نباید فتنه و اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 را فراموش کنند زیرا حضور به‌موقع و هوشیارانه مردم در آن مقطع حساس بصیرتی لازم برای همیشه کشور، ملت و انقلاب اسلامی ما است./977/پ202/ب4

ارسال نظرات