۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۱۰۳۸۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقتصاد مقاومتی مکمل مدیریت جهادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی موجب تنوع بخشی به درآمدهای دولت می شود، گفت: تحقق صحیح و عملی اقتصاد مقاومتی به حتم رشد اقتصاد داخلی را به همراه خواهد داشت.
دانش جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، داوود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز در همایش تبیین مؤلفه های مدیریت جهادی در اقتصاد و فرهنگ در ساری، وابستگی به درآمد های نفتی را مهم ترین عامل تفاوت اقتصاد ایران با کشورهای دیگر دانست و گفت: متأسفانه دولت وابستگی 65 درصدی به درآمدهای حاصله از نفت دارد که این مهم ترین ضعف برای اقتصاد ایران است.

 

وی اقتصاد تورمی را نتیجه وابستگی به درآمدهای نفتی و پایین بودن بهره وری دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا بهره وری در اقتصاد کشور تقویت شود.

 

دانش جعفری با بیان این که دولت برای کاهش وابستگی به درآمد های نفتی باید منابع درآمدی خود را متعال کند، تصریح کرد: وابستگی صرف به منابع درآمدی نفتی برای کشور آسیب زا خواهد بود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی موجب تنوع بخشی به درآمدهای دولت می شود، خاطرنشان کرد: تحقق صحیح و عملی اقتصاد مقاومتی به حتم رشد اقتصاد داخلی را به همراه خواهد داشت.

 

دانش جعفری با بیان این که باید تلاش کنیم تا آسیب پذیری اقتصاد را کاهش دهیم، تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را به همراه مدیریت جهادی در دستور کار خود قرار دهیم به حتم شاهد کاهش آسیب پذیری اقتصاد داخلی خواهیم بود.

 

وی، شناسایی دقیق و حساب شده هدف، شناسایی مشکلات موجود برای دستیابی به آن و به کارگیری روش های هوشمندانه در رسیدن به هدف را مهم ترین کارویژه مدیریت جهادی دانست و خاطرنشان کرد: سخت کوشی عوامل دست اندر کار برای دسترسی سریع تر به هدف و بهبود مستمر نتایج، توزیع عادلانه ثروت بر اساس میزان تلاش و کوشش و نقش عوامل تولید مانند کار و سرمایه و بر طرف کردن عوامل ناپایدار کننده در دستیابی به هدف هم از ملزومات مدیریت جهاد است.

 

وزیر اقتصاد دولت نهم با بیان این که اقتصاد مقاومتی مکمل مدیریت جهادی است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی به کارگیری مجموعه ای از سیاست ها، قوانین و تدابیر اجرایی که خطرپذیری اقتصاد را در برابر تکانه ها و اختلال های آسیب زننده داخلی و خارجی، بویژه تحریم های بین المللی به حداقل برساند و زمینه را برای دستیابی ایران به پیشرفت های پایدار اقتصادی فراهم کند.

 

وی با بیان این که مدیران جهادی باید برای رسیدن به هدف کوتاه ترین راه را انتخاب کنند، تصریح کرد: در مدیریت جهادی توزیع عادلانه سرمایه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

دانش جعفری، هشت سال دفاع مقدس را نمونه ای مدیریت جهادی رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل دانست و خاطرنشان کرد: در آن دوران با تشکیل جهاد سازندگی زیرساخت های نابود شده از سوی دشمنان با مدیریت جهادی بازسازی شد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که در سال 91 شاهد رکود اقتصادی در کشور بودیم، ادامه داد: رشد اقتصادی منفی پنج درصد سطح درآمد زندگی مردم را 15 درصد کاهش داد.

 

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای دفع تهدیدها و بهره گیری از فرصت ها است، تصریح کرد: تحقق عینی اقتصاد مقاومتی نیازمند بهره گیری از ظرفیت های کشور است.

 

دانش جعفری در ادامه سخنان خود با بیان این که افزایش بهره وری زمینه موفقیت در اقتصاد مقاومتی را فراهم می کند، ادامه داد: باید در چهارچوب مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی، شاخص های اقتصادی ایران اسلامی را افزایش دهیم.

 

ربیع فلاح دار، استاندار مازندران نیز در این همایش مدیریت جهادی را اثبات کارآمدی دین در جامعه دانست و گفت: اجتناب از سیاست زدگی به معنای ارجحیت منافع و مصالح ملی بر منافع فردی و جناحی از دیگر شاخص های مدیریت جهادی است.

 

وی با بیان این که در الگوی مدیریت جهادی، نهاد ستیزی و تجربه ستیزی به اسم انقلابی گری و آرمانگرایی و عدالت طلبی جایگاهی ندارد و نخواهد داشت، افزود: با مدیریت جهادی مشکلات کشور که بر اثر فشار های خباثت آمیز قدرت های جهانی بر ما تحمیل شده، قابل حل است.

 

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که با چنین مدیریتی در دولت یازدهم، کشور حرکت رو به جلو دارد، اظهار داشت: مدیریت جهادی در بعد ساختاری، رفتاری و عمومی تعریف شده است./950/پ202/ج

ارسال نظرات