۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۱۰۵۷۰
نماینده ولی فقیه در سیستان بلوچستان:

امانتداری مهم ترین رسالت مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان بلوچستان با بیان این که مهم ترین رسالت مبلغان تبیین درست احکام دین بدور از برداشت های سلیقه ای برای مردم است، گفت: امانتداری در تبلیغ احکام دین مهم ترین رسالت مبلغان است.
آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با بیان این که تبلیغ سیره رسول الله و احکام دین مهم ترین رسالت مبلغان است، گفت: رسول الله همواره احکام دین را با آرامش و مهربانی برای مردم بیان کرده و آنها را همواره به تبعیت از اسلام و بندگی خداوند دعوت می کردند.

 

وی افزود: مبلغان دینی یکی از تاثیر گذارترین اقشار در جامعه اسلامی هستند و همواره باید مردم را به وحدت دعوت کرده و احکام دین را بدور از برداشت های سلیقه ای و تفرقه افکنی برای مردم بیان کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که مبلغان باید همواره تزکیه و تهذیب نفس داشته باشند، گفت: تزکیه و تهذیب مبلغ را از انواع آفت ها و برداشت‌های سلیقه ای از دین دور می کند.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که مبلغان در حال حاضر در خط مقدم جبهه جنگ نرم فرهنگی قرار دارند، گفت: این گروه با اطلاع رسانی به موقع به اقشار مختلف مردم می توانند نقش موثری در مقابله با توطئه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام داشته باشند.

 

وی با بیان این که مبلغان بیدارگر گروه های مختلف در جهان اسلام بوده و مردم را به حقیقت و اصالت سرشتشان باز می گردانند، گفت: اگر مبلغ در انتشار و تبیین احکام دین امانتدار نباشد جامعه را دچار گمراهی خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که وحدت مهم ترین روش برای تعالی جهان اسلام است، گفت: امروزه مبلغان باید سعی کنند بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری گروه های مختلف را به وحدت دعوت کرده و سعی کنند با ایجاد اتحاد میان فرقه های مختلف زمینه اجرای درست احکام اسلامی را فراهم کرده و موجب افزایش امنیت در جوامع اسلامی شوند.

 

آیت الله سلیمانی مشکلات کنونی جهان اسلام و وضعیت عراق را ناشی از برداشت های سلیقه ای بعضی از به اصطلاح مبلغان دین عنوان کرد، گفت: ملبغ همواره باید مراقب اعمال و کردار خود باشد زیرا می تواند با سخنان نابجای خود آتش فتنه را در جهان اسلام بر پا کند.

 

وی با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر فعالیت های مهمی در زمینه ساماندهی مبلغان در کشور صورت گرفته است، گفت: مبلغان باید براساس نیازهای جامعه از شهر و دیار خود هجرت کرده و زمینه تبلیغ احکام دین را در نقاط دور افتاده فراهم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان و فرصت تبلیغی برای مبلغان، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تبیین احکام دین و دعوت مسلمانان به وحدت است و رمضان دانشگاه تربیتی خداوند متعال است، بنابراین مردم باید از تمامی فرصت های گرانبهای این ماه برای خودسازی و تربیت نفس خود استفاده کنند.

 

وی خودسازی را یکی از امور مهم در زندگی مبلغان عنوان کرد، گفت: شخصی که نسبت به تربیت نفس خود بی اهمیت باشد نمی‌تواند رسالت تبلیغی خود را به درستی انجام دهد./968/ت302/ب4

ارسال نظرات