۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۱۰۷۸۷
در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛

نسخه جدید نرم افزار «جامع تفاسیر نور» عرضه شد

خبرگزاری رسا ـ نسخه جدید نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود.
مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي نور

سید مرتضی سجادی، مدیر نمایشگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت پذیرای علاقمندان است، گفت: این مرکز در سال 1368 با عنایت رهبر فرزانه انقلاب با هدف به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات در نشر و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی تأسیس شد.

 

وی افزود: تولید نرم‌افزارهای متعدد در موضوعات مختلف اسلامی، راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی به منظور انتشار اطلاعات و منابع گرانسنگ اسلامی با قابلیت‌های متنوع، تأسیس بانک‌های اطلاعات منابع اسلامی در مراکز حساس علمی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های اطلاع رسانی سراسری و شرکت و حضور پیوسته در مجامع اطلاع رسانی جهانی جهت عرضه منابع اسلامی دیجیتالی از جمله خدمات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مسیر عرضه و تبلیغ علوم و معارف حقه اهل بیت(ع) به شمار می‌آید.

 

مدیر نمایشگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از عرضه نسخه جدید نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبرداد و گفت: در نسخه جدید 150 کتاب به این نرم افزار اضافه شده است.

 

وی گفت: متن کامل 446 عنوان کتاب در 2056 جلد، شامل متن کامل قرآن کریم، 341 عنوان تفسیر فارسی و عربی، 23 ترجمه فارسی، 47 ترجمه در 25 زبان خارجی، متن کامل 4 عنوان تفسیر انگلیسی، 7 فرهنگ‌نامه معتبر قرآنی، 20 لغت‌نامه و 3 آوانگاری انگلیسی قرآن کریم از قابلیت‌های این نرم افزار است.

 

مدیر نمایشگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ابراز داشت: ترجمه گویی انگلیسی قرآن کریم، 15 دوره ترتیل کامل قرآن کریم و 159 قرائت مجلسی ازجمله قابلیت‌های صوتی نرم افزار جامع تفاسیر نور است.

 

وی نرم افزار «عرفان3» را به‌عنوان یکی از محصولات جدید این مرکز معرفی کرد و افزود: متن کامل 805 عنوان کتاب و رساله عرفانی در 1285 جلد به زبان عربی و فارسی، دسته بندی کتب در محورهای عرفان عملی، عرفان نظری، ادبیات عرفانی، تفسیر عرفانی، طبقات و شرح احوال، اصطلاح نامه، اشعار و شروح، کتب عربی و کتب فارسی، دسترسی به شرح حال بیش از 2200 نفر از عارفان اسلامی در بخش «طبقات عرفا»، ارائه بیش از 200 عنوان کتاب از متون کهن ادبی و عرفانی از قابلیت‌های این نرم افزار است.

 

سجادی درباره نرم افزار «خانواده موفق»، گفت: ارائه مباحثی با هدف تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سطح کارآمدی و اثربخشی نقش تربیتی آن در چارچوب آموزه‌های نورانی اسلام، با بهره گیری از کارشناسان و اساتید متخصص حوزوی و دانشگاهی در موضوعات متنوع تربیتی ـ آموزشی مشتمل بر گروه بندی‌های «خانواده و دانش افزایی دینی»، «خانواده و اخلاق زندگی»، «خانواده و مهارت‌های ارتباطی»، «خانواده و شناخت تفاوت‌های زن و مرد»، «خانواده و مهارت‌های مدیریتی»، «خانواده و ایجاد محبت و آرامش»، « خاواده در پرتو آموزه‌های مهدوی» و «فرزند و مهارت‌های فرزند پروری» از قابلیت‌های این نرم افزار است.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه الکترونیکی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی مراجعه کنند./956/ت302/ی

ارسال نظرات