۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۳۴۵۰

برای درک و معرفت شب قدر شناخت ولایت لازم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دائره فرهنگی تربیتی مرکز آموزشی حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به فضیلت شب قدر گفت: مصداق شب قدر در روایات، حضرت زهرا(س) است زیرا بشر از شناخت فضائل و عظمت ایشان ناتوان است.
شب قدر

حجت الاسلام مرتضی نجفی مسؤول دائره فرهنگی تربیتی مرکز آموزشی حضرت فاطمه معصومه(س) در گفت­وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان فضائل شب قدر اظهار داشت: برای رسیدن به درک و معرفت شب قدر باید نخست ولایت را درک کرد و با معرفت و شناخت اهل بیت(ع) و برای به دست آوردن رضایت امام زمان(عج) با ایشان همراهی کرد.

 

حجت الاسلام نجفی با بیان این که بهترین اعمال در شب قدر زیارت و توسل جستن به امام حسین(ع) است گفت: خداوند متعال شب قدر را از هزار ماه برتر شمرده­ است و در روایات بسیاری بهترین اعمال در این شب، زیارت و توسل به امام حسین(ع) ذکر  شده است که این مساله اهمیت ولایت اهل بیت(ع) و جایگاه ویژه سیدالشهدا(ع) را در پیشگاه پروردگار نشان می­دهد.

 

وی با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) توجه به امام­حسین(ع) را در مناسبت­های مختلف یادآور شده­اند گفت: در شب قدر، شب نیمه شعبان؛ ولادت امام زمان(عج)، شب سیزده رجب؛ ولادت حضرت علی(ع)، عید قربان و عید فطر و در هر مناسبتی زیارت و یاد سیدالشهدا(ع) به عنوان احیاکننده دین مورد توجه اهل بیت(ع) بوده ­است.

 

حجت الاسلام نجفی با توجه به قرآن کریم و روایات، بهترین شب را شب قدر خواند و گفت: در شب قدر، اعمال انسان به محضر امام زمان(عج) می­رسد و سرنوشت انسان در این شب رقم می­خورد که اگر امضای ولایت در کارنامه انسان نباشد اعمال ناقص است و فقط در صورت توجه و شفاعت حجت خدا مورد پذیرش پروردگار قرار می­گیرد.

 

وی در ادامه ارتباط انسان با عالم ملکوت را نیازمند واسطه فیض و ولایت عنوان کرد و گفت: همانگونه که در نزول قرآن و رسیدن این فیض، وجود پیامبراکرم(ص) نیاز بوده است در این زمان نیز زمین از حجت خدا خالی نیست و در شب قدر قرآن بر قلب ولی­الله­الاعظم امام­زمان(عج) نازل می­شود.

 

حجت الاسلام نجفی با اشاره به روایات، مصداق شب قدر را حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و خاطرنشان­کرد: با توجه به فضائل و عظمتی که حضرت فاطمه(س) دارند که گوشه ای از آن را در خطبه فدکیه ذکر فرموده­اند، بشر از شناخت سرور زنان عالم ناتوان است و به همین سبب در روایات از ایشان به شب قدر یاد شده است./908/302/ع

ارسال نظرات