۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶
کد خبر: ۲۱۴۳۳۸

حضور حوزه های علمیه خواهران مشهد در نمایشگاه قرآن و عترت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد از حضور فعال حوزه علمیه خواهران در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد خبر داد.
حضور حوزه های علمیه خواهران مشهد در نمایشگاه قرآن و عترت

حمیده عباسی، مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزار ی رسا در مشهد، گفت: امسال شش حوزه علمیه حضرت خدبجه(س)، بیت الزهرا(س)، پیروان حضرت زهرا(س)، حضرت رقیه(س)، فاطمه الزهرا توس(س) و رضویه، به طور مشترک، در قالب دو غرفه خیر البریه (شیعه و ولایت پذیری) و پارک فقه، در نمایشگاه قرآن  و عترت حضور دارند.

وی گفت: غرفه خیر البریه(شیعه و ولایت پذیری) را با هدف بیان جذابیت های دین اسلام و تشیع و بررسی علل گرایش مسلمانان به این دین برحق، دایرکرده ایم.

عباسی با اشاره به اینکه مصداق اصلی خیر البریه، ائمه اطها(ع) هستند، ابراز کرد: در این غرفه، آیه 35 سوره نور که در شأن اهل بیت(ع) نازل شده است به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: ما در این غرفه، صراط مستقیم که همان پیروی از خدا و رسول است را به نمایش گذاشته و این مطلب را تأکید کردیم که پیرو و شیعه واقعی کسی است که قدم به قدم تابع ائمه معصومین(ع) باشد و منحرف نشود؛ چرا که با منحرف شدن از سیره اهل بیت(ع)، گرفتار فرقه های انحرافی می شود.

مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد ابراز کرد: در قسمت ارائه کارهای پژوهشی، حوزه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) و حوزه علمیه حضرت زهرای اطهر(س)، به ترتیب بروشورهایی به عنوان پیدایش تشیع در اسلام و سیره سیاسی امام علی (ع) در دوران حکومتشان، ارائه داده اند.

عباسی اظهار کرد: حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) جزوه ای را با نام پرسش و پاسخ های سلسله همایش های شیعه شناسی به بازدید کنندگان اهدا می کند، این جزوه، محتوای اولین همایشی است که به همت حوزه های خواهران در بهار 93، با عنوان همایش شیعه شناسی برگزار شده است.

وی به دیگر آثار پژوهشی ارئه شده در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کتاب پیام های اخلاقی، تربیتی حدیث کساء که توسط خانم سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، تألیف شده است، در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: در غرفه خیر البریه، قسمتی را برای پاسخگویی به فرقه های انحرافی چون بهائیت ، صوفیه، شیخیه و ... اختصاص دادیم که خانم ها انوری و امیری، استاد حوزه علمیه خواهران، پاسخگوی سؤالات مراجع کنندگان هستند.  

عباسی گفت: حوزه های علمیه خواهران مشهد، در غرفه ای دیگر، با عنوان پارک فقه، 5 موضوع کاربردی نماز،روزه، امر به معروف، نهی از منکر و لقمه حرام و حلال را با المان های مرتبط با آن را طراحی کرده است.

وی افزود: در این غرفه نیز، کارگاه تخصصی فقه به منظور بحث و گفت و گو درباره مباحث فقهی، بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور کارشناسان، دایر است.

مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: مسابقه پیامکی حجاب از دیگر برنامه های، غرفه پارک فقه است که بازدیدکنندگان، جمله ای را در وصف حجاب همراه با نام و نام خانوادگی خود ارسال می کنند و به بهترین جمله، جائزه تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پایان نامه های برتر حوزه های علمیه خواهران مشهد نیز در این غرفه به نمایش گذاشته شده است، گفت: غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد، در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد جهت بازدید علاقه مندان دایر است./1309/پ202/ب

ارسال نظرات