۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۱۴۴۳۵
امام جمعه اردبیل:

جنایات رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا و حمایت کشورهای عربی انجام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به غزه، گفت: همه این جنایات با چراغ سبز آمریکا، نهادهای بین المللی و عربستان مزدور صفت انجام می شود و سکوت جوامع بین المللی بر کثرت حملات افزوده است.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه اردبیل، با اشاره به کشتار مردم مسلمان غزه به دست رژیم غاصب صهیونیسم، خاطرنشان کرد: امروز غزه در وضع بسیار بدی قرار دارد به طوریکه در این شهر برق و آب وجود ندارد و مسلمانان در این شهر در محاصره کامل قرار دارند.

 

وی اصلی ترین هدف اسرائیل را از کشتن کودکان تلاش برای از بین بردن نسل جمعیتی فلسطین و ریشه کنی حقیقی این نژاد اعلام کرد و افزود: همه این جنایات با چراغ سبز آمریکا و نهادهای بین المللی و عربستان مزدور صفت انجام می شود و سکوت جوامع بین المللی بر کثرت حملات افزوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، با تشابه این نسل کشی به رفتار فرعون، تصریح کرد: هرگز اسرائیلی ها از غزه عقب نشینی نمی کنند و بعد از نسل کشی در قسمت باختری سعی می کنند در بخش خاوری نیز همین سیاست را ادامه دهند.

 

امام جمعه اردبیل، درد بزرگ اسلام تنها اسرائیل نیست بلکه درد اصلی، کشورهای مزدور صفتی است که پشت سر اسرائیل ایستاده اند و تنها به رجز خوانی تصنعی و قهرمان بازی روی آورده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان، با بیان نمونه این کشورها از جمله اردن، مصر، عربستان، ترکیه و آذربایجان اظهار کرد: جای تأسف اینجاست که ترکیه پیمان نظامی با اسرائیل دارد و آب اسرائیل را تأمین کرده و پایگاه اینجرلیک را در اختیار او قرار داده است و یا 40 درصد سوخت اسرائیل را آذربایجانی ها تأمین می کنند و عربستان که خود را خادم خانه خدا می داند امروز به خادمی رژیم صهیونیسم تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، با بیان این که حمله به غزه با هماهنگی سه کشور اردن، مصر و عربستان آغاز شده است، افزود: آن ها درصدد از بین بردن حزب الله و حماس هستند چرا که این 2 گروه را نماد حضور ایران در منطقه می دانند.

 

امام جمعه اردبیل، افزود: 35  سال است که ملت ایران تنها ملتی در دنیا است که از آرمان بزرگ فلسطین به رغم پرداخت هزینه های سنگین نه بر اساس تاکتیک بلکه از روی اعتقاد با عمق وجود حمایت می کند.

 

وی روی پا ایستادن غزه را به برکت ایران اسلامی دانست و بیان کرد: اگر در این حملات همزمان داعش و اسرائیل آبروی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال فروریخت است به خاطر ماهیت پلید و ضد انسانی آن ها است که در رسیدن به مطامع خود شیعه و غیر شیعه و ادیان دیگر نمی شناسند.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آخرین جمعه ماه رمضان و نزدیکی عید فطر اظهار کرد: خداوند به اندازه کل بخشش در ماه رمضان در شب عید فطر بندگان گناه کارش را می بخشد و مستحب است در این شب به مانند شب قدر مؤمنان احیا کرده و شب زنده داری کنند.

 

امام جمعه اردبیل، با بیان اینکه برپایی نماز عید فطر در حقیقت، دادن جایزه نهایی برای مؤمنان است، گفت: نماز عید فطر در این روز در مصلی اردبیل برگزار می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برای ایستادن روی اصول ارزشی و اعتقادی تصریح کرد: دشمنان ما خوب فهمدیده اند که اقتصاد ایران با تحریم و توطعه های دشمنان به گونه ای تنظیم شده تا آسیب را نبینید./937/پ202/ب4

ارسال نظرات