۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۱۴۸۲۴
امام جمعه دامغان در خطبه‌‌های نماز عید فطر:

نماز و انفاق دو درس بزرگ عید فطر/ ملت ایران در روز قدس کمر اسرائیل را شکست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در خطبه‌های نماز باشکوه عید سعید فطر گفت: این عید بزرگ اسلامی با نماز و انفاق آغاز می‌شود و این دو درس‌های بزرگ عید فطر و مقدمه‌ای برای ادامه برکات رمضان در زندگی انسان است.
نماز عيد فطر در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان صبح امروز در خطبه‌های نماز باشکوه عید سعید فطر این شهر در مصلی امام خمینی(ره) دامغان با اشاره به اینکه عید فطر در واقع جشنی پر از شادی و سرور به پاس موفقیت در انجام فرایض الهی در ماه میهمانی خدا است، اظهار داشت: رمضان ماه تمامی ارزش‌ها و فضیلت‌ها است و از این‌رو مسلمانان به شکرانه این نعمت بزرگ الهی روز اول شوال را به امر الهی عید می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه باید بکوشیم برکات ماه مبارک رمضان در زندگی ما ادامه یابد و این مهم وابسته به خود افراد است، افزود: انسان باید در ماه پر‌فضیلت رمضان خود را برای 11 ماه آینده بیمه کند و پس از پایان ماه میهمانی خداوند فضائل و آموزه‌های پربرکت رمضان را از یاد نبرد و همواره به‌کار گیرد.

 

خطیب نماز عیدفطر دامغان تأکید کرد: تنها نباید به گوش دادن کلام علما و خطبا در ماه مبارک رمضان قناعت کنیم بلکه مهم آن است که آنچه فراگرفته‌ایم را در عمل پیاده کنیم و در زندگی فردی و اجتماعی خود به‌کار بندیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی تصریح کرد: امام علی(ع) در سفارشی کوتاه و پرمعنی به یکی از اصحاب خود می‌فرماید: " بدان تو محشور می‌شوی با آنکس و آنچه که محبوب تو است " از این رو باید به دل‌هایمان سری بزنیم و ببینیم آیا تنها به دنیا و زرق و برق فانیش علاقه داریم یا آنکه با اعمالی همچون انفاق سعادت دنیا و آخرت را برای خود فراهم آورده‌ایم.

 

امام جمعه دامغان خاطر‌نشان کرد: متأسفانه امروز در جامعه نماز خوان بسیار داریم، اما آنکه دوست نماز باشد کم است، بدین جهت باید در خود مطالعه و تفکر کنیم و محبوب خود را خدای خود و اعمال مورد رضای او قرار دهیم.

 

ملت ایران در روز قدس کمر اسرائیل را شکستند

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز عید سعید فطر دامغان با قدردانی از حضور شکوهمند ملت غیور ایران و مردم شهید پرور استان سمنان و شهرستان دامغان در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: مردم بابصیرت ایران اسلامی با قدم‌های استوار و شعار‌های عاشورایی خود از اراده پولادین ملت فلسطین حمایت کردند و کمر اسرائل جنایت‌کار را شکستند.

 

وی با محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی افزود: راهپیمایی روز قدس امسال در کشور ما و دیگر نقاط دنیا با قوت، قدرت و حضور بیشتر مسلمانان در صحنه برگزار شد و ملت ما مصمم‌تر از همیشه به صحنه آمدند و بار دیگر ثابت کردند که همواره یاری‌گر اسلام و مسلمانان هستند.

 

گفتنی است، نماز باشکوه عید سعید فطر با حضور پرشور مردم دیندار در شهر‌های امیریه، دیباج و کلاته رودبار شهرستان دامغان، بسیاری از روستاهای این شهرستان و مساجد بزرگ شهر دامغان به امامت ائمه جمعه و جماعات اقامه شد./977/پ202/ب

ارسال نظرات