۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۱۵۱۶۴
استاندار اصفهان:

آستان مقدس امامزادگان ملجأ و پناهگاه مردم است

خبرگزاری رسا ـ زرگرپور با تأکید بر توسعه فاز به فاز امامزادگان آقاعلی عباس و سید محمد(ع) گفت: توسعه این امامزادگان باید در شأن آن بزرگان و زوار آن آستان مقدس باشد.
استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه امامزادگان آقاعلی عباس و سید محمد(ع) گفت: تقاضای عمومی زیادی در خصوص توسعه این امامزاده از سوی مردم وجود داشت و مدیریت آستان، پیگیر این موضوع خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این که توسعه این امامزادگان باید در شأن آن بزرگان و زوار آن آستان مقدس باشد، افزود: در بازدید وزیر راه و شهرسازی از این امامزاده مقرر شد جلسه ای تشکیل و در این خصوص تبادل نظر و تصمیم گیری صورت گیرد.

 

زرگرپور با بیان این که آستان مقدس امامزادگان ملجأ و پناهگاه مردم و متدینین است و می توانند به عنوان قطب های گردشگری مذهبی در استان مورد توجه قرار گیرند، افزود: باید امکانات رفاهی و خدماتی قابل قبولی برای زائران در نظر گرفته شود.

 

استاندار اصفهان به حضور سالیانه حدود 2 میلیون زائر در بادرود و شهرستان نطنز اشاره کرد و افزود: باید با نگاه ملی و استانی به توسعه  این امامزاده توجه شود.

 

زرگرپور با بیان این که طرح مصوب توسعه این امامزادگان ابتدا باید در کار گروه طرح های زیربنایی تصویب گردد، تأکید کرد: این مصوبه باید در 3 ماه آینده در این کارگروه طرح و به تصویب برسد.

 

وی در ادامه افزود: طرح مصوب نهایی با 150 هکتار موجود برای توسعه این امامزادگان تطبیق داده خواهد شد و چنانچه در قالب این میزان قرار گرفت مراحل قانونی آن پیگیری خواهد شد.

 

زرگرپور به بحث تأمین زمین برای ساخت مصلی نماز جمعه بادرود اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه بادرود، منطقه ای با بلوغ علمی و سیاسی بالاست و مدیریت استان از هرگونه کمک و حمایتی برای توسعه ی آن فروگذار نخواهد کرد.

 

استاندار اصفهان تأکید کرد: پروژه توسعه امامزاده باید به صورت مرحله ای و فاز به فاز انجام و متناسب با منابع مالی ادامه یابد.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان نیز در این جلسه با اشاره به فرسوده بودن زائرسراها و سایر تأسیسات این امامزاده گفت: بعد از مشهد اردهال، این امامزادگان به عنون دومین امامزاده شاخص استان شناخته شده است و باید توجه ویژه ای به توسعه  این آستان مقدس شود.

 

امام جمعه بادرود و نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از عنایت استاندار اصفهان به این شهرستان قدردانی کردند./939/پ203/ب4

ارسال نظرات