۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۱۵۷۴۳
استاد حوزه علمیه تبریز:

تنها رهبری استراتژی راهبردی نظام را مشخص می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تبریز، با بیان این‌که رهبری استراتژی راهبردی و محوری نظام را مشخص می کنند، گفت: رهبری با این‌که اجازه مذاکرات هسته ای را صادر می کنند و می فرمایند گفت‌وگو ادامه یابد، هشدار نیز می دهند که من نسبت به این مسأله خوش‌بین نیستم.
حجت-الاسلام  نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع فعالان فرهنگی مساجد تبریز با اشاره به نامگذاری سال 93 با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نامگذاری های سال‌ از سوی رهبری نظام تصادفی نیست، بلکه به صورت کاملا مهندسی شده برای رفع معضلات کشور است.

 


وی با اشاره به عبارت عزم در شعار سال جاری گفت: وقتی می‌گوییم پیامبران اولوالعزم، منظور از عزم چیست؟ در روایات آمده؛ لانّهم عزموا علی الصبروا لمقاومه مع التکذیب. به خاطر این‌که اینها عزم بر صبر و مقاومت داشته اند با این‌که دیگران تکذیب شان می کردند. هیچ پیامبری مانند پیامبر اسلام تکذیب و اذیت نشد.

 


حجت الاسلام نظری ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید؛ هیچ پیامبری مثل ما اذیت نشد. امام سجاد(ع) نیز می فرماید: نحن ورثه اولوالعزم چنانچه می بینیم در سخت ترین شکنجه ها و اسارت ها و مقاومت کرد. حضرت آقا می فرمایند عزم ملی، یعنی این که ملت با همه فشارها، اذیت ها و تکذیب های دیگران و مستکبران مقاومت کنند.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز خاطرنشان کرد: وقتی حضرت آقا تاکتیک نرمش قهرمانانه را مطرح کردند، در عقبه مردمی برخی‌ها به دنبال حذف تکبیرها و مرگ بر آمریکا بر آمدند. یعنی مقاومت شان را از دست دادند. در روایت دیگری نیز در خصوص دلیل اولوالعزم گفتن به پیامبران اولوالعزم آمده که «اجمع الله عزمهم علی ان الامر کما قال محمد(ص) اصبرو کما صبر» امام علی(ع) نیز در مورد عزم می فرمایند؛ در مقاومت نباید کسالت باشد.

 


حجت الاسلام نظری با اشاره به‌ این‌که روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: رهبری استراتژی راهبردی و محوری نظام را مشخص می کنند، چنانچه با این‌که اجازه مذاکرات هسته ای را صادر می کنند و می فرمایند گفت‌وگو ادامه یابد، هشدار نیز می دهند که من نسبت به این مسأله خوش‌بین نیستم. از این رو نباید دیپلمات ها از خطوط قرمز استراتژی رهبری خارج شوند.

 


مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز مفهوم مدیریت جهادی را کار برای خدا دانست و ادامه داد: منظور این نیست که مدیران در عرصه مدیریت جهادی حقوق نگیرند. اما سعی کنند کار برای خدا و انجام تکلیف باشد. حال سؤال اینجاست که آیا سیستم مدیریتی ما جهادی است؟ تا به وجود دشمن ایمان نداشته باشیم، مدیریت جهادی نداریم.

 


وی ادامه داد: هنوز برخی از مدیران باور نکرده اند که شبکه های ماهواره‌ای و سایت های اینترنتی مبتذل که در اتاق های فکر دشمنان اسلام و تشیع مدیریت می شوند، در راستای تهاجم فرهنگی جوانان ایرانی است، باید دانست که تا مدیران فرهنگی وقی وجود دشمن را قبول نکرده اند به یقین قرارگاهی برای مقابله فرهنگی نیز نخواهد بود. متأسفانه هیچ دانشگاهی اتاق جنگ و رصد فرهنگی ندارد.

 


حجت الاسلام نظری ادامه داد: باید ایمان آورد که دشمن کار شبانه روزی برای ضربه به اعتقادات شیعی ملت ایران دارد، همین جریان شیرازی ها و فیلم عمامه های انگلیسی نشان می دهد که انگلیس چقدر برای این افراد سرمایه‌گذاری کرده است. رهبری فرمودند؛ همان هایی که علیه شیعه و همان هایی که علیه سنی سخن‌پراکنی می کنند، از یکجا پول می گیرند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات