۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۱۶۵۱۹
دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی:

عدم انسجام مهم ترین آفت برنامه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که یک برنامه فرهنگی زمانی اثر بخش است که به صورت مستمر و منسجم انجام شود، گفت: عدم انسجام و پراکندگی مهم ترین آفت اجرای فعالیت های فرهنگی در سطح کشور است.
حجت الاسلام تابعي دبير شوراي روحانيت خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد علی تابعی، دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع مسؤولان و مدیران فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت هماهنگی مسؤولان فرهنگی در حوزه اجرا، گفت: عمل به قانون موجب هماهنگی دیدگاه متولیان در اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌شود.

 

وی با بیان این که متاسفانه در حال حاضر اختلاف سلیقه و دیدگاه های زیادی در اجرای برنامه های فرهنگی میان مدیران بلند پایه کشور وجود دارد، افزود: هماهنگی مدیران دستگاه های فرهنگی به این معنا نیست که باید یک برنامه واحد از سوی دستگاه‌های مختلف اجرا شود بلکه به این معنا است که باید تمامی برنامه های فرهنگی در راستای دست یابی به یک هدف انجام شده و از موازی کاری پرهیز شود.

 

دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که اجرای برنامه های فرهنگی به صورت منسجم دست یابی به هدف را زودتر محقق می کند، ادامه داد: در حال حاضر تهاجم فرهنگی دشمن وارد مرحله نوینی شده است و اگر برنامه های فرهنگی مانند گذشته به صورت پراکنده انجام شود بسیاری از دستاوردهای انقلاب و ارزش های اسلام را در معرض تهدید قرار خواهد داد بنابراین مسؤولان باید فارغ از ددیدگاه های شخصی در چارچوب قانون اقدام به انجام فعالیت فرهنگی مختلف کنند.

 

حجت الاسلام تابعی ادامه داد: مقام معظم رهبری با تبیین سیاست‌های کلان کشور و ابلاغ آن به مسؤولان و دستگاه‌های مختلف چارچوب انجام فعالیت های فرهنگی را در قالب قانون مشخص کرده اند همچنین در رهنمودهای مقام معظم رهبری وظایف دستگاه های مختلف در حوزه فرهنگی به وضوح تعیین و مشخص شده بنابراین مسؤولان موظف هستند با حرکت در این حوزه رهنمودهای مقام معظم رهبری را محقق کنند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش مهم ترین نهادهای متولی فرهنگ سازی در کشور هستند، گفت: در حال حاضر این دو نهاد آن چنان که شایسته است در حوزه فرهنگ سازی نتوانسته اند عملکرد خوبی داشته باشند و باید تا قبل از اتمام فرصت تعیین شده عملکرد خود را در حوزه فرهنگ مورد بازنگری قرار دهند.

 

دبیر شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که در میان مسؤولان و جامعه ما فرهنگ اسلامی هنوز به درستی تبیین نشده است، ادامه داد: مسؤولان باید در حوزه فرهنگ اطلاعات خود را افزایش داده و از سوی دیگر متولیان فرهنگ و جامعه تبلیغی کشور باید به خوبی فرهنگ اسلامی را برای اعضای جامعه تبیین کنند.

 

حجت الاسلام تابعی با اشاره به این که فرهنگ‌سازی نیاز به عزم ملی دارد، تاکید کرد: اثرگذاری برنامه های فرهنگی در درازمدت قابل مشاهده است و نباید مردم و عده ای از مدیران به دلیل دیر بازده بودن برنامه فرهنگی با آن مخالفت کرده و یا انجام آن را بی نتیجه عنوان کنند.

 

وی با اشاره به این که باید در تمامی استان های کشور اتاقی مشترک میان دستگاه های اجرایی برای انجام برنامه های مختلف فرهنگی تشکیل شود، ادامه داد: تشکیل این اتاق موجب می شود مسؤولان در انجام برنامه های فرهنگی مختلف با یکدیگر به اتفاق نظر رسیده و بودجه های نهادهای اجرایی مختلف برای انجام یک برنامه فرهنگی تاثیر گذار یک جا جمع شود که به این ترتیب مشکل کمبود بودجه هم خود را کمتر نشان می دهد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات