۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۱۶۶۶۳
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بخش مرکزی یزد، گفت: استیضاح وزیر علوم به تشخیص نمایندگان بوده و محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر نیز در این رابطه حق داشته سوال، نظر و امضای خود را در مجلس اعمال کند.
حجت الاسلام مدرسي امام جمعه بخش مرکزي يزد

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی با اشاره به رخدادهای اخیر در رابطه با استیضاح وزیر علوم و قانونی بودن این حق از طرف نمایندگان مجلس، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌ها و نکات مثبت و برجسته  قانون اساسی تفکیک قوا و همکاری و پیوست بین قواست و بر این اساس هر کدام از قوا و اجزای آن وظایف و محدوده کاری خاصی دارند.

 


وی ادامه داد: طبعا وزیری که می خواهد از مجلس رأی اعتماد بگیرد با توجه  افکار، آرا، اندیشه ها و برنامه های مورد نظر خود، دیدگاه هایی را مطرح و آرای مثبت و اعتماد از مجلس دریافت می‌کند.

 


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اگر در راستای افکار و آرا و برنامه های ارائه شده، حرکت کم رنگی صورت گرفته باشد، وظیفه نظارتی مجلس است که در این زمینه نظارت خود را به صورت تمام مطرح کند و این حق قانونی نمایندگان است که گاهی سوال کنند و گاهی وزیر را در مرحله استیضاح قرار دهند.

 


حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان اینکه می دانیم  وزارت علوم یکی از وزراتخانه‌هایی است که در رابطه با مسائل ارزشی و به دور از فتنه حرکت کاملی نشان نداده است، اظهار اشت: وزیر علوم نه تنها نتوانسته براساس محورهای  و معیارهای ارزشی قدم بردارد، بلکه بعضی عزل و نصب‌هایی که انجام داده براساس گرایش های سیاسی و نه کاری و گرایش های احساسی و  نه تخصصی بوده است./1328/د102/ب4

ارسال نظرات