۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۱۷۰۸۸
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

هدف جنگ درون تمدنی تأمین امنیت اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که آمریکا استراتژی جنگ درون تمدنی را جایگزین استراتژی جنگ تمدن‌ها کرده است، گفت: این طرح با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی، بروز درگیری و اختلاف در جغرافیای سیاسی جهان اسلام را در دستور کار خود قرار داد که نقطه تمرکز آن، مبارزه با جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام سعيدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در نخستین هم‌اندیشی «نقش حوزه علمیه و بسیج در مدیریت جهادی عرصه فرهنگ» که در هتل خاتم مشهد برگزار شد، به ارائه تحلیلی از شرایط منطقه پرداخت و گفت: پس از سقوط شوروی، آمریکایی‌ها کمر همت بستند تا حاکمیت جهان را در دست گیرند.

 

وی افزود: تحلیل آمریکایی‌ها این بود که جهان اسلام مهم‌ترین خطری است که هژمونی آن ها را تهدید می‌کند از این رو استراتژی جنگ تمدن‌ها را در پیش گرفتند که کشتار مسلمانان بوسنی، جنگ افغانستان و حمله به عراق از جمله اقدامات آنان در این راستا بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ویژگی این استراتژی، حضور مستقیم آمریکا در صحنه بود که هزینه‌های مالی و انسانی زیادی از جمله کشته شدن چهار هزار نظامی آمریکایی در افغانستان برای آن‌ها به همراه داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه اظهار کرد: پس از سال 2010، استراتژی آمریکا از جنگ تمدن‌ها به جنگ درون گفتمانی تغییر یافت، چرا که فهمیدند که با استراتژی قبلی دچار اضمحلال می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: طرح جنگ درون تمدنی با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی، بروز درگیری و اختلاف در جغرافیای سیاسی جهان اسلام را در دستور کار خود قرار داد که نقطه تمرکز اهداف در این استراتژی، مبارزه با جمهوری اسلامی بود.

 

وی در تبیین هدف آمریکا از مبارزه با جمهوری اسلامی اظهار کرد: نیمی از عمر قریب به 70 ساله رژیم منحوس صهیونیستی در دوران پیش از انقلاب اسلامی ایران و نیمه دیگر آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده است که در نیمه اول تمام عملیات‌های اسرائیل با موفقیت، و در نیمه دوم تمام عملیات‌ها با شکست همراه شده است.

 

عامل پیروزی مقاومت در لبنان و سوریه، ترویج تفکر بسیجی بود

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: ایران اسلامی نقطه ثقل جهان اسلام است که با تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم و روحانیت در جهان می‌درخشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: عامل پیروزی مقاومت در لبنان و سوریه، ترویج تفکر بسیجی بود بنابراین می بایست زمینه شکل‌گیری آن در عراق را نیز فراهم کرد که حقیقتاً یکی از دلایل ترویج تفکر بسیجی در جهان اسلام، وجود طلبه بسیجی سیدحسن نصر‌الله است که خود را سرباز رهبر معظم انقلاب معرفی می‌کند.

 

وی، اسلام تکفیری، اسلام سکولاریزه شده و اسلام افراطی را سه چهره مردود از اسلام دانست و گفت: رسالت روحانیت این است که اسلام ناب محمدی(ص) را معرفی کند تا از این پیرایه‌ها جدا شود چرا که هر کدام از این آسیب‌ها به‌ویژه افراطی‌گری‌ها در تشیع که به اقداماتی مثل نامگذاری هفته برائت به جای هفته وحدت منجر شده است، نگران کننده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با برشمردن اهداف امضای تفاهم‌نامه میان حوزه علمیه و بسیج طلاب، زیر نظر نماینده ولی فقیه در سپاه، تأکید کرد: هم‌اندیشی و درک متقابل از مأموریت‌های یکدیگر، تبادل اطلاعات، اخبار و تحلیل‌ها در زمینه تعامل بهتر و تلاش در جهت تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب از جمله این اهداف است./930/پ202/ب5

ارسال نظرات