۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۲۱۷۹۲۸
مدیر ارتباطات و بین الملل مجتمع آموزش عالی فقه:

رهبر معظم انقلاب امید تمام دین‌مداران دنیا هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر ارتباطات و بین الملل مجتمع آموزش عالی فقه با بیان اینکه مقام معظم رهبری امید تمام دین مداران دنیا هستند، گفت: دشمن می داند که ایشان نه تنها امید ایران و شیعیان جهان بلکه امید تمام دین مداران دنیا هستند.
جشنواره تبليغ نوين خورشيد درخشان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، حجت الاسلام رضا خراسانی نژاد، مدیر ارتباطات و بین الملل مجتمع آموزش عالی فقه و دبیر جشنواره تبلیغ نوین خورشید درخشان با تشریح ضرورت، اهداف و برنامه های این جشنواره، گفت: این نخستین دوره از جشنواره تبلیغ است و اولین کاری است که با این گستردگی در جامعةالمصطفی در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: قرار بر این است که در جشنواره سالانه تبلیغ نوین، هر سال را به موضوعی خاص اختصاص دهیم بر همین اساس موضوع یک سال از جشنواره مربوط به مقام معظم رهبری و سال دیگر مربوط به امام خمینی(ره) و سال بعد نیز با موضوع حکومت اسلامی و موضوعات دیگری که در تبلیغ نیاز است.

 

حجت الاسلام خراسانی نژاد موضوع جشنواره تبلیغ نوین خورشید درخشان امسال را تبیین شخصیت مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار داشت: جشنواره امسال درباره مقام معظم رهبری است و دارای محورهایی همچون جایگاه ولایت فقیه، ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری(فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی؛ مراتب علمی و فقهی؛ سیره و اخلاق عملی و...)، مدیریت مقام معظم رهبری(مدیریت‌های علمی، فرهنگی، خارجی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و...)، موضع گیری و تدایبر مقام معظم رهبری در بحران‌ها(داخلی و خارجی)، بررسی و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری و سایر موضوعات مرتبط با ایشان است.

 

وی در ادامه ضرورت برگزاری جشنواره تبلیغ نوین را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز قدرت فضای مجازی دارای اثرگذاری بسیار زیادی است به نحوی که می تواند باعث سقوط حکومت‌ها شود اما در عین حال می توان از این ظرفیت استفاده کرد و تهدید را به فرصت بدل نمود.

 

مدیر ارتباطات و بین الملل مجتمع آموزش عالی فقه دسترسی قاطبه مردم جهان به اینترنت و فضای مجازی را فرصت دانست و افزود: متأسفانه امروز فضای مجازی علیه ما است چنانکه یکی از کارشناسان مباحث وهابیت در ارتباط با تقابل وهابیت با شیعه سهم ما در فضای مجازی را 10 درصد و سهم وهابیت را 90 درصد دانست که البته این در بخش فارسی زبان‌ها است اما در بخش زبان های دیگر این عدد بسیار کم و یا صفر است.

 

وی با اشاره به ظرفیت بالای جامعةالمصطفی برای ورود به عرصه مجازی ابراز داشت: پتانسیل المصطفی را هیچ نهادی در ایران و خارج از ایران ندارد زیرا از طرفی جامعةالمصطفی یک مرکز علمی است که در سطوح مختلف دارای طلبه بوده و این طلاب نیز دارای پشتوانه علمی هستند و از طرف دیگر ملیت‌های مختلف با ظرفیت‌های مختلف در این نهاد در حال تحصیل هستند که این دو امر ظرفیت عظیمی را برای جامعةالمصطفی به وجود آورده است.

 

دبیر جشنواره تبلیغ نوین خورشید درخشان آشنایی المصطفاییان با شیوه‌های نوین تبلیغ را از اهداف این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: طلبه‌ها بایستی با فضای مجازی آشنا شوند و این جشنواره این فرصت را فراهم می‌کند تا افراد بیشتر با فضای مجازی آشنا گشته و علمی‌تر بتوانند به این فضاها ورود پیدا کنند و به تبلیغ مسائل دینی بپردازند.

 

وی با اشاره به رصد مواضع دشمن در این چند سال اخیر به چرایی پرداختن به شخصیت مقام معظم رهبری در این جشنواره اشاره کرد و گفت: دشمن تمام شکست‌های این چند سال خود را از ناحیه ولی فقیه و شخص مقام معظم رهبری می داند و از این رو در این چند سال به دنبال متزلزل کردن جایگاه ولی فقیه در بین مردم بوده و در این راه برای شخص مقام معظم رهبری هم برنامه‌هایی طراحی کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام خراسانی نژاد با اشاره به بازگشت دین به اجتماع پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری را امید تمام دین مداران دنیا دانست و تأکید کرد: دشمن می‌داند که ایشان نه تنها امید ایران و شیعیان جهان، بلکه امید تمام دین مداران دنیا هستند.

 

وی با تأکید بر جایگاه رهبری در جامعه دینی، به نقشه دشمن اشاره کرد و بیان داشت: اگر دشمن بتواند عمود خیمه انقلاب را بیاندازد معلوم نیست که دیگر چه زمانی اسلام می‌تواند کمر راست کند از این رو تمام طراحی‌های دشمن اینجا را هدف قرار داده است.

 

دبیر جشنواره تبلیغ نوین خورشید درخشان عدم معرفی مقام معظم رهبری به دیگران را یک خلأ دانست و اظهار داشت: افراد جامعه شناخت درست و عمیقی از ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری ندارند در حالی که جامعه به این شناخت نیاز دارد.

 

وی ادامه داد: زیرا هر چه شناخت افراد نسبت به مقام معظم رهبری بیشتر گردد اعتقاد آنان راسخ تر می‌شود و اگر این تبیین شخصیتی به زبان‌های مختلف صورت پذیرد بسیار تأثیرگذارتر است.

 

مدیر ارتباطات و بین الملل مجتمع آموزش عالی فقه با مقایسه جشنواره تبلیغ نوین خورشید درخشان با دیگر جشنواره ها تصریح کرد: جشنواره‌های زیادی در جامعةالمصطفی برگزار می‌شود اما موضوع و محورهایی که در این جشنواره مطرح شد در جشنواره های دیگر جامعةالمصطفی ارائه نشده است و از این رو می‌توان موضوع این جشنواره را موضوعی جدید با جای کار گسترده دانست.

 

وی شرکت اساتید و کارکنان جامعةالمصطفی در کنار طلاب در این جشنواره را مورد تأکید قرار داد و گفت: بنا بر اهدافی که مطرح شد، در مورد مقام معظم رهبری نیازمند محتوا هستیم که این محتوا را طلاب و اساتید بایستی تولید کنند، از این رو برای اساتید سؤالاتی درباره مقام معظم رهبری مطرح کردیم تا به شکل مصاحبه از اساتید پرسیده شود و ضمن بارگذاری در سایت و استخراج جملات مهم، به صورت یک کتاب آن را چاپ کرده و در اختیار افراد قرار دهیم.

 

دبیر جشنواره تبلیغ نوین خورشید درخشان ضمن اشاره به ارتباط با بخش‌ها و مراکز جامعةالمصطفی در داخل و خارج از کشور و همچنین هماهنگی با استانداری و دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری به ساختار این جشنواره پرداخت و بیان داشت: ریاست این جشنواره به عهده حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم الهی، معاونت ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی و سیاستگذاران این جشنواره نیز حجج اسلام حکیم الهی، محامی و زارعان هستند که خطوط کلی را ترسیم می‌کنند و بنده به عنوان دبیر جشنواره در کنار کمیته های مختلفی همچون خبری، مالی، نشر و تبلیغات و اطلاع رسانی پیگیری کارهای جشنواره را به عهده داریم.

 

حجت الاسلام خراسانی نژاد در مورد ارزیابی آثار اظهار داشت: در بخش داوری، کمیته فنی و ارزیابی آثار ارسالی به جشنواره را بر اساس کاربرگ‌های داوری تدوین شده سنجیده و ارزیابی خواهند کرد و از آن جایی که تعدد زبانی خواهیم داشت از طلاب همان ملیت و آشنا به فضای مجازی نیز کمک خواهیم گرفت.

 

وی در پایان تأکید کرد: از خانواده جامعةالمصطفی می خواهم با هر ظرفیتی که دارند و می توانند در این جشنواره شرکت کنند زیرا این جشنواره بهانه ای است برای نشان دادن ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری به جامعه جهانی، از این رو بایستی تمام تلاش خود را برای معرفی ایشان انجام دهید.

 

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و ارسال آثار می توانند تا اول دی‌ماه 1393 به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی http://velayat.feqh.miu.ac.ir مراجعه و در این جشنواره شرکت کنند./907/د102/ی

ارسال نظرات