۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۱۷۹۵۴
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا:

دشمنان از مرجعیت دینی و شیعی هراسان هستند

خبرگزاری رسا ـ جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، گفت: دشمن با میلیون ها دلار اعتبار و تشکیل اتاق فکرهای مختلف سعی در مقابله با فرهنگ تشیع دارد.
حجت الاسلام سرايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب بسیجی مدرسه علمیه امام صادق(ع) تبریز با تشریح نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دشمن بعثی مرهون مجاهدت روحانیت در میدان عمل بود.


وی با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی دو شهید محراب تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، خاطرنشان کرد: شهدایی چون ثقه الاسلام و محمد خیابانی نیز از روحانیان شاخص دوران قبل از انقلاب اسلامی هستند که توانستند با مجاهدت خود مقدمات پیروزی این انقلاب بزرگ قرن را فراهم آورند.


جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این‌که شهدای طلبه و روحانی استان مظلوم واقع شده اند و تاکنون آنچنانی که شایسته است به آنها پرداخت نشده است، تصریح کرد: بعد از جنگ هر مجموعه یک بخشی به نام ایثارگران داشته که این طور مسائل را پیگیری کرده است. ولی برای شهدای روحانی همچنین کاری انجام نشده است.


حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که روحانیت در دوران دفاع مقدس هم نقش تبلیغی و هم نقش رزمی داشته است، گقت: امام خمینی در این رابطه فرمودند؛ روحانیت رساله علمیه و عملیه را در جبهه ها بودند. برخی فرماندهان بودند که اعتقاد داشتند در شب عملیات حتما باید بین نیروها طلبه باشد. یعنی جاهایی که حساس بود، طلبه ها حضور داشتند.


وی با بیان این‌که در هر گردان معمولا روحانیان محور عملیات بودند، افزود: روحانیان چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه در هدایت نیروها نقش اساسی و محوری داشتند. آنجا روحانیان موجب تحرک در جبهه می شدند و در حل مشکلات نقش مهمی داشتند. آن ها کارشان صرفا سخنرانی نبود بلکه در کنار سخنرانی در میدان عمل نیز ایثار و فداکاری و مبارزه می کردند.


حجت الاسلام سرایی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که کار برای رضای خدا از مهم ترین ویژگی‌های رزمندگان اسلام بود، افزود: روحانیان و طلاب رزمنده با اخلاص خود در طول دفاع مقدس توانستند برای انقلاب عزت بیاورند و عزت کنونی ما در دنیا ثمره ایثار و جانفشانی های آن هاست.


جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا بیان کرد: دو عامل عاشورا و مرجعیت دینی موجب هراس استکبار دانست که برای مقابله با آن نقشه ها کشیده است و باید آگاه باشیم که امروز دشمن در جنگ نرم و فرهنگی وارد خانه های ما شده است و برای نابودی دین و ایمان ما برنامه ریزی می کند.


وی ادامه داد: دشمن با میلیون ها دلار اعتبار و تشکیل اتاق فکرهای مختلف سعی در مقابله با فرهنگ تشیع دارد، اهمیت موضوع به قدری بالاست که چندین بار مقام معظم رهبری در این مورد حتی شبیخون فرهنگی را نیز مطرح کرده اند. امروز وظیفه حوزویان همان طور که شهدا نیز در پیام هایشان به آن تاکید داشتند؛ این است که از ولایت فقیه پیروی کرده و برای اسلام و انقلاب با اخلاص کار کنیم.


حجت الاسلام سرایی افزود: البته در این زمینه اقداماتی در حوزه های علمیه و برخی مراکز انجام می گیرد، اما کافی نیست. امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه می فرمایند؛ دشمن بیدار است و اگر شما بخوابید کارتان تمام است. اگر حوزه های علمیه همزمان با جامعه حرکت نکند قطعا از قافله عقب می ماند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات