۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۱۸۴۱۶

تشریح رسالت های فردی و جمعی روحانیت از زبان حجت الاسلام والمسلمین نکونام

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام، رسالت یک روحانی و طلبه را شامل هم رسالت فردی و هم رسالت جمعی دانست و گفت: نخستین رسالت فردی یک طلبه رابطه عمیق با خداوند متعال است و این طلبه در صورتی می‌تواند به مقصد برسد که رابطه خود را با خداوند شفاف کند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با طلاب حوزه علمیه ثقلین شهر کیان، با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(ع) و حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: ارزش هر انسان به علم او است و راه کمال بر انسان جز از طریق کسب علم و دانش گشوده نمی‌شود؛ چراکه با جهل انسان به کمال نخواهد رسید و جهل سبب گمراهی و هلاکت انسان می‌شود.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: علم برای انسان چراغ راه می‌شود و انسان را در مسیر هدایت، معرفت و کمالات ویژه خودش قرار می‌دهد اما آن چه باید پیش از علم مورد توجه قرار گیرد، مسأله تزکیه و توجه به رسالتی است که یک عالم دینی بر عهده دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، رسالت یک روحانی و طلبه را شامل هم رسالت فردی و جمعی دانست و بیان داشت: نخستین رسالت فردی یک طلبه رابطه عمیق با خداوند متعال است و این طلبه در صورتی می‌تواند به مقصد برسد که رابطه خود را با خداوند شفاف کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، لازمه شکل‌گیری رابطه با خداوند را اخلاص دانست و گفت: اخلاص در زندگی آن چنان مهم است که برخی از بزرگان و مراجع و شخصیت‌های بزرگ از اخلاصشان نگران بودند و می‌کوشیدند اخلاصشان رنگ و جلای خدایی داشته باشد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، انس با قرآن، بهره‌مندی از ولی خدا و پیامبر و ارتباط با ولی‌عصر(ع) و همچنین بهره‌مندی از نماز را لازمه ارتباط با خداوند دانست.

 

این مقام مسؤول از جمله رسالت‌های فردی را رابطه با خانواده و والدین یاد کرد و افزود: متأسفانه در مورد رابطه با خانواده ما شاهد برخی بدخلقی‌ها و بد‌رفتاری‌ها در خانه و خانواده و امثال این‌ها هستیم.

 

وی رابطه با ارحام، همکلاسی، استاد و همچنین رابطه با محیط را از مصادیق دیگر رسالت فردی دانست و تأکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا در این زمینه‌ها به شکل درستی عمل کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به رسالت‌های جمعی روحانی و طلبه اشاره کرد و گفت: از جمله رسالت‌های جمعی یک طلبه رابطه با مسجد، مردم، اماکن مقدس و همچنین رابطه با حکومت و دولت مردان است.

 

امام جمعه شهرکرد در رابطه با مسجد گفت: رابطه یک طلبه با مسجد باید رابطه ای تنگاتنگ باشد و مقیّد باشد که نماز خود را در غیر از مسجد نخواند؛ چراکه مساجد به برکت شما روحانیان رونق می‌گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به تفاوت بین دولت و حکومت اشاره کرد و تصریح کرد: آن چیزی که باید در زمان حاضر برای یک طلبه ملاک باشد حکومت اسلامی و ولی‌فقیه است.

 

وی افزود: در اسلام چیزی به عنوان حزب و گروه نداریم و در شأن یک طلبه و روحانی نیست که به دنبال جناح بازی‌ها و این گرو و آن گرو برود؛ چراکه در حکومت اسلامی یک جریان وجود دارد و آن حاکمیت خداوند متعال است و بر همه ما لازم است در این مسیر حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به تفاوت حکومت در زمان طاغوت و در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت روحانیان و آحاد مردم تلاش می‌کردند از حکومت فاصله بگیرند و به حکومت نزدیک نشوند اما در زمان حاضر و در نظام جمهوری اسلامی به لطف پروردگار حاکمیت به دست ولی‌فقیه و اسلام است؛ پس بکوشیم هر چه می‌توانیم به این حاکمیت نزدیک شویم.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: همه روحانیان باید بکوشند در زمینه‌هایی قدم بردارند که راه قرب الهی و رسیدن به مدینه فاضله را برای آن‌ها و دیگر آحاد مردم فراهم کنند و در این زمینه نباید از هیچ تلاش و کوششی دریغ کنند تا بتوانند رسالتی را که بر عهده دارند به بهترین شکل ممکن انجام دهند./9457/پ202/ب2

 

ارسال نظرات