۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۱۸۵۱۹

نمایشگاهی برای بازتاب اندیشه اسلامی و عزم ایرانی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باسمی منش که از شهر مقدس قم برای بازدید به «نمایشگاه ایران نوشت» رفته است پس از بازدید از غرفه های مختلف نمایشگاه و غرفه های جانبی، ضمن اشاره به ضروری بودن این حرکت خوب، با اشاره به لزوم ایجاد عزمی ملی برای این تحقق این کار بزرگ، افزود: باید حرکتی برای طراحی لباس ها هم مانند این حرکت انجام شود تا شاهد برخی هجمه های فرهنگی که از سوی غرب ایجاد شده است نباشیم.
نمايشگاه نوشت افزار ايراني اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا، روز سوم نمایشگاه ایران نوشت هم با شور و شوق بیش از پیش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال اجراست. برنامه های متنوع در کنار فروش انواع نوشت افزار اسلامی ایرانی از تولید کنندگان مجمع تولیدکننگان و توزیع کنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانی، محیطی شاد را فراهم آورده است. اجرای برنامه توسط شخصیت های هنری تلویزیونی ازجمله سنجد، عمو مهربان و خاله رویا و برنامه های مذهبی از برنامه های جانبی این نمایشگاه است .

در این نمایشگاه که با حضور اقشار و سطوح مختلف مردم از سراسر ایران شکل گرفته است حجت الاسلام  فضل الله باسمی منش که از شهر مقدس قم برای بازدید به این نمایشگاه رفته است پس از بازدید از غرفه های مختلف نمایشگاه و غرفه های جانبی، ضمن اشاره به ضروری بودن این حرکت خوب، با اشاره به لزوم ایجاد  عزمی ملی برای این تحقق این کار بزرگ، افزود: " باید حرکتی برای طراحی لباس ها هم مانند این حرکت انجام شود تا شاهد برخی هجمه های فرهنگی که از سوی غرب ایجاد شده است نباشیم. "

وی جمع شدن چنین عزمی برای از بین بردن نماد های غربی در طراحی لباس ها و ادامه چنین مسیرهایی را لازم دانست .این کارشناس فرهنگی افزود: " برای گسترش بیشتر این کار ، در تمام شهرستان ها هم بایداین حرکت ادامه پیدا کند و نمایشگاه هایی این چنین برگزار شود. "
 
وی برای تاثیرگذاری بیشتر این محصولات اضافه کرد: " باید اتفاقی بیفتد تا خود مردم به این محصولات روی بیاورند و این بستگی به تبلیغ رسانه ها و همکاری مسئولین دارد. "
 
رییس حوزه هنری کودک و نوجوان:
شکرستان سرمایه اجتماعی عظیمی ایجاد کرد / تلفیق دقیق علم و عمل با اقبال مردم مواجه می شود
 
محمد سرشار با اشاره به این که دفترهای شکرستان طی فرایندی6 مرحله ای تولید شده است،گفت: با تولید نوشت افزارهای شکرستان دیدیم که تلفیق دقیق علم و عمل با اقبال مردم مواجه می شود.
 
محمد سرشار، رییس حوزه هنری کودک و نوجوان که در حاشیه دومین نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی با عنوان "ایران نوشت" حضور داشت، گفت: یکی از مسائلی که در حوزه اقتصاد فرهنگ مطرح است، بحث تجاری سازی آثار هنری است. حوزه هنری طی چندین سال فعالیت اش بخش عظیمی از سرمایه آثار هنری را برای خود ایجاد کرده است که البته در چندین سال گذشته تلاش هایش در زمینه تجاری سازی آثار هنری محدود به تولید صنعتی در عرصه انتشارات و توزیع لوح های فشرده بوده است.
 
وی ادامه داد: یکی از بخش هایی که در آن کمبود جدی احساس می شد بخش کودک و نوجوان بود. از اسفند ماه سال 1391 که حوزه هنری کودک و نوجوان تاسیس شد این بار بر زمین مانده را بر دوش گرفت و یکی از کارهایی که انجام داد برنامه ریزی برای تجاری سازی آثار انیمیشن حوزه هنری مانند مجموعه شکرستان به عنوان مهمترین آن ها بود.
 
سرشار با تاکید بر این که مجموعه شکرستان به عنوان محبوب ترین انیمیشن ایرانی سرمایه اجتماعی عظیمی را برای خود ایجاد کرد، اظهار داشت: از سال 1392 تولید مجموعه شکرستان با الگوی جدید نوشت افزار و در قالب دفتر همراه شد و بعد از آن به قالب های دیگری مانند کاغذهای ذینتی، ساک های تزیینی و ... رسید و این قالب ها روز به روز افزایش یافت.
 
رییس حوزه هنری کودک و نوجوان درباره موفقیت مجموعه شکرستان در تولید و فروش لوازم جانبی همچون نوشت افزارها نیز گفت: تخصص ما در زمینه های مدیریت فرهنگی و حوزه اقتصاد فرهنگ مبنای اصلی این کار بود. این داشته علمی و توانایی به کار بردنش در عرصه عمل دست به دست هم داد تا این اتفاق بیافتد. پیش از این که وارد عرصه اجرا شویم مدتی از زمان خود را صرف طراحی های محتوایی و برنامه ریزی های راهبردی کردیم و مطالعات بازارمان را بر اساس برنامه ریزی راهبردی انجام دادیم. در مجموع فرایند 6 مرحله ای طی شد تا به تولید دفترهای شکرستان رسیدیم. فروش یک میلیون و 370 هزار جلدی دفترها در سال 92 و رکوردی که کسب کرد نشان داد که تلفیق دقیق علم و عمل با اقبال مردم مواجه می شود.
 
وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: برنامه ما برای ارائه لوازم تحریر شکرستان از اوایل مرداد ماه آغاز شده است و مردم می توانند آثار را در مغازه ها و نمایشگاه ها ببینند.
 
سرشار افزود: هدف نمایشگاه "ایران نوشت" بیشتر نمایش توانمندی های نوشت افزار های ایرانی اسلامی است و برای عرضه لوازم التحریرهای شکرستان به مردم نمایشگاه های متعددی که مجموعه های مختلف آن را در سطح شهرها برگزار می کنند فعال هستند و آثار شکرستان نیز در این مجموعه ها موجود است. می توان گفت یکی از نقاط قوت نوشت افزارهای شکرستان نسبت به دیگر محصولات، شبکه توزیع قوی در فروشگاه هاست./1327/د101/س 
ارسال نظرات