۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۱۸۷۱۴
آیت الله شبستری:

عمران معنوی مساجد ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری تأکید کرد: عمران معنوی و فرهنگی مساجد بیش از عمران فیزیکی آنان اهمیت دارد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در مراسم افتتاحیه مسجد جامع روستای کندرود از توابع تبریز اظهار داشت: مساجد در صدر اسلام همواره مرکز حل و فصل مشکلات امت اسلامی در همه زمینه‌ها بودند، باید سعی کنیم تا جایگاه اصلی مساجد احیا شود.


وی با تأکید بر این‌که مسجد تنها برای برگزاری مجالس ترحیم و نمازجماعت نیست، خاطرنشان کرد: عقد و ازدواج هم اگر اسلامی باشد می تواند در مسجد برگزار شود، در حقیقت مساجد مرکز و محور امور مسلمین هستند از این روست که دشمنان همواره در صدد تضعیف این پایگاه های محکم فرهنگی بوده اند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که معنوی و فرهنگی مساجد بیش از عمران فیزیکی آنان اهمیت دارد، تاکید کرد: عمران مسجد تنها عمران ظاهری نیست بلکه عمران معنوی مسجد که حضور مردم و به ویژه جوانان در مسجد است، نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، موفقیت هر مسجد در گرو جاذبه های معنوی و فرهنگی آن است.


امام جمعه تبریز خواستار وحدت عمل و همگرایی متولیان و فعالان مسجد شد و افزود: اختلاف میان متولیان مساجد معنا ندارد، چراکه همه به دنبال خدمت به نمازگزاران و آبادانی معنوی این اماکن امن الهی هستند، بنابر این هیچ مفهومی ندارد که فعالان مسجدی با تفرقه و اختلاف موجبات بی‌رونقی مساجد را فراهم کنند.


آیت الله شبستری خواستار جلب مشارکت جوانان در امور مساجد و برنامه های فرهنگی و مذهبی شد و افزود: از ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد و هر کسی که در این اماکن مسؤولیتی بر عهده دارد، خواهش می کنم جوانان را جذب مساجد کنند و هیچ وقت آن ها را ترد نکنند.


وی جوانان را آینده سازان مملکت دانست و با تأکید بر انس نسل جوان جامعه با مفاهیم قرآنی و دینی گفت: باید با اجرای برنامه های متفاوت و جذاب، جوانان را از خطرات تهاجم فرهنگی غرب دور کرد که تجهیز کتابخانه های مساجد به کتب کمک درسی و دانشگاهی، برگزاری کلاس های اوقات فراغت و آموزشی از قبیل رایانه، نوجوانان و جوانان را جذب مساجد خواهد کرد.


گفتنی است، مسجد جامع روستای کندرود از توابع شهرستان تبریز، در 2 طبقه و یک شبستان، در زمینی به مساحت یک هزار و 350 متر مربع با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان در کمتر از 2 سال به همت جمعی از خیرین و اهالی این روستا به بهره برداری رسید./935/پ202/ب

ارسال نظرات