۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۱۹۴۶۶
امام جمعه موقت قزوین:

هیچ نقطه‌ای از فلسطین برای اسرائیل امن نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که اسرائیل فهمید سرزمین های اشغالی دیگر جای امنی برای یهود نیست تصریح کرد: نوار غزه به اسرائیل نشان داد که دوردست ترین نقطه مناطق اشغالی در تیررس مقاومت بوده و هیچ نقطه ای از فلسطین برای اشغالگران امن نیست.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قروین، در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه قزوین ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا(ع) با اشاره به پیامد و پس لرزه‌های پیروزی مقاومت در نوار غزه گفت: پیروزی غزه علاوه بر آثار و برکاتی که برای مومنان داشت عقوبات وخیمی برای دشمنان خدا در پی داشت و آنان را به نابودی کشاند.

 

امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که شکسته شدن هیبت اسرائیل و پشتیبانان وی در مجامع بین‌المللی از مهم ترین پیامدهای شکست صهیونیست در غزه بوده است ابراز داشت: در طول سالیان متمادی هرگاه اسرائیل می‌خواست سرزمینی را تصرف کند با حمایت غرب و تمام دنیا به خواسته خود دست می‌یافت.

 

وی در ادامه افزود: اما در جنگ غزه با وجود این‌که اسرائیل با حمایت حامیان خود و با تمام قوا به میدان آمد اما شاهد شکست و خواری و عقب نشینی ذلت بار خود بود که همین مطلب ثمره‌ای مهم برای مسلمانان و مستضعفان عالم و مایه یأس و رسوایی حامیانی چون مصر و عربستان صعودی شده است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین دستاورد پیروزی مردم مظلوم غزه را افزایش باور تمام مردم جهان به وعده نصرت الهی دانست و ابراز داشت: همانطور که خداوند وعده پیروزی را در صورت یاری کردن دین خدا در عین کم بودن تعداد وعده داده است، پیروزی غزه ایمان نه تنها مسلمانان بلکه سایر ادیان را به وعده نصرت الهی افزایش داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که اسرائیل فهمید سرزمین های اشغالی دیگر جای امنی برای یهود نیست تصریح کرد: نوار غزه به اسرائیل نشان داد که دوردست ترین نقطه مناطق اشغالی در تیررس مقاومت بوده  و هیچ نقطه ای از فلسطین برای اشغالگران امن نیست.

 

این استاد حوزه در ادامه تأکید کرد: پس از پیروزی غزه دیگر دیگر نه تنها شاهد مهاجرت یهودیان از مناطق دیگر به مناطق اشغال فلسطین نخواهیم بود بلکه مهاجرت معکوس یهودیان از فلسطین برای حفظ جان خود را نظاره گر خواهیم بود.

 

وی پیروزی مقاوت در غزه را نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواند و خاطرنشان کرد: همه میدانستند که غزه با وجود محاصره تحت حمایت ایران و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به پیروزی دست یافت که این باعث شد تا تمام مردم دنیا ایران را به چشم حامی مظلومان و مستضعفین دیده و وحدت شیعه و سنی بیش از پیش تحکیم گردد.

 

به زودی طومار داعش در هم پیچیده شده و لکه ننگ آن بر پیشانی آمریکا خواهد نشست!!

 

استادیار دانشگاه بین الملل قزوین با اشاره به اظهارت اخیر آمریکا درباره داعش یادآور شد: فتنه داعش سگ هار و دست پرورده خود آمریکاست، پس کسی باور ندارد که داعش برای خود آمریکا خطر ساز باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: آمریکا حتی در بمباران مراکز داعش به دنبال نابوی آنهانیست بلکه آنها را جهت دهی و فرماندهی میکند؛ البته هرگاه غرب به این نتیجه برسد که داعش برای آنها نفعی ندارد همچون صدام و القاعده و طالبان به دست خود داعش را از بین خواهد برد.

 

وی با بیان اینکه مخالفت ظاهری آمریکا با داعش به دلیل در آستانه شکست قرار گرفتن این جریان است اظهار کرد: آمریکا در پی وانمود کردن این مطلب است که نابودی داعش را به نام پیروزی خود ثبت کند در حالی که به دلیل حمایت از آنان خود نیز با داعش شکست خواهد خورد و جنایتی جدید در کارنامه سیاه خود درج خواهد کرد.

 

امروز نه تنها دوستان که حتی دشمنان هم حرف رهبر را قول سدید و محکم می‌دانند

 

امام جمعه موقت قزوین با تأکید بر این‌که اسرائیل حرف های سید حسن نصرالله را جدی تر از سخنان رهبران خود قبول دارند ابراز داشت: سید حسن نصرالله شاگرد و پرورش یافته مکتب رهبر انقلاب و امام خمینی(ره) است، پس ضروری است که دوستان سخنان ایشان را آویزه گوش و از دستورات ایشان تبعیت و پیروی کنند.

 

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر لزوم پیروی از رهنمودهای رهبر خصوصا از جانب وزارت علوم ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به دشمنی جهان با ایران بر لزوم پیشرفت علم و فناوری تأکید داشته و این انتظار را از وزارت علوم دارد که دغدغه پیشرفت علم را داشته و اجازه دهد دانشگاه ها به کار اصلی خود ادامه دهد.

 

همه به ویژه دولت باید سخنان ایشان را آویزه گوش کنند

 

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره خوشبین نبودن ایشان از ابتدا به مذاکرات دستاوردهای آن را توهین به ملت ایران توصیف و خاطر نشان کرد: پس از وقت کشی آمریکا در طول مذاکرات نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه هر روز شاهد اهانت های روزافزون غرب در برابر ایران بوده ایم و این بیانگر  اهمیت سیاست گذاری وزارت علوم خارجه بر اساس فرمایشات رهبر از ابتدا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: درک به موقع و همراهی و اطاعت از رهبر و سخنان راهگشای ایشان وظیفه آحاد مردم به ویژه سران  قوا و بالاخص دولت است و رهنمودهای رهبر باید نقشه راه سیاست مداران و دولت مردان قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین با بیان این‌که به فرموده رهبر نظام سلطه جهانی پس از جنگ جهانی نقشه تصرف خود بر جهان را با دو تاکتیک آغاز کرده است بیان کرد: آمریکا ابتدا با تبلیغات سعی کرد خود و اروپا را هوشمند و قدرت مطلق نشان داده و این دروغ بزرگ را به ذهن مظلومان جهان القا کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار داشت: قدم دوم آمریکا برای سلطه بر جهان مسلح کردن خود و در عین حال وادار کردن سایر کشورها به تسلیم آن هم از طریق تعامل با سران کشورها بود و به این ترتیب توانست کشورهای مستضعف را به استعمار خود درآورد.

 

ایران به عنوان پرچم دار حکومت اسلامی باید خود را در سه بخش علم، اقتصاد و فرهنگ مطرح کند

 

وی با اشاره به پیش بینی رهبر معظم انقلاب درباره تغییر نظام سلطه جهانی این نکته را مهم ترین نکته فرمایشات ایشان در جمع خبرگان رهبری دانست و تأکید کرد: طبق رهنمودهای رهبری ایران به برکت اسلام و انقلاب و ثمره خون شهیدان سهم بزرگی در جایگزین کردن شرایط جدید در دنیا دارد.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه افزود: به فرموده رهبر انقلاب ایران باید به عنوان داعیه دار حکومت اسلامی پرچم اسلام را جایگزین سلطه استکبار جهانی کند و در این مسیر باید در سه بخش علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد خود را مطرح نماید و البته در کنار آن به مسأله تکثیر نسل اهمیت داده و آن را با برنامه ریزی مدیریت کند تا به آینده ای درخشان برسد.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار داشت: زندگی در مسیر تقوا به تنهایی ممکن نیست و افراد باید در این مسیر همدیگر را با امر و به معروف و نهی از منکر و دلسوزانه و به دور از تخریب یاری کرده و همیشه گوشی برای شنیدن و فهمیدن و زبانی برای ابلاغ به دیگران داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: به فرموده امام رضا(ع) رحمت خدا بر کسی که امر اهل بیت را زنده کند و احیای امر اهل بیت به این معناست که سخنان و علوم ایشان را یاد گرفته و به دیگران هم یاد دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با بیان این‌که از نظر امام رضا(ع) مومن به جهت داشتن سه خصلت از سه کس به مقام ایمان می‌رسد گفت: انسان مومن باید از خداوند صفت پرده پوشی و رازداری را بیاموزد و در کنار آن از پیامبر سیره مدارا کردن با عموم مردم حتی جاهلان را به یاد داشته باشد و در آخر به تأسی از امامش در هنگام سختی ها و ناملایمات صبر پیشه کند تا به مقام اهل ایمان برسد./955/پ202/ب4

 

ارسال نظرات