۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۲۰۱۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در مراسم شکرانه سلامت:

عشق و محبت مردم به رهبر انقلاب الهی است/ هیچ قدرتی نمی تواند بین ملت و رهبری فاصله ایجاد کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که عشق مردم به رهبر معظم انقلاب، عشقی الهی، پیغمبری، فاطمی، علوی و امام زمانی است، اظهار داشت: این صاحب پرچم و رایت دین از دنیا و آخرت ما حفاظت می‌کند؛ نقش او انحصاری است، نسخه واحده است و بدل و بدیل ندارد، پاک و نورانی است، اهل تعبد، تهجد و توسل است و شجاعت بی‌نظیر ایشان مورد عنایت اهل‌بیت(ع) است واز این جهت هیچ قدرتی نمی‌تواند بین ملت و رهبری فاصله ایجاد کند.
حجت الاسلام صديقي در دومين سالگرد ارتحال آيت الله بهجت در مسجد اعظم قم حجت الاسلام والمسلمين صديقي مراسم شکرگزاري و دعا جهت سلامتي مقام معظم رهبري در تهران مراسم شکرگزاري و دعا جهت سلامتي مقام معظم رهبري در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم دعای توسل به شکرانه سلامتی رهبر معظم انقلاب ‌که شب گذشته هجدهم خردادماه در حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) تهران برگزار شد، با بیان این‌که در فرهنگ ادیان آسمانی، سفیر و حجت خدا، حاکم بر مردم است، اظهار داشت: حاکم مردم تنها بر ابدان و امور ظاهری و اجتماعی حکومت ندارد، بلکه محبت حجت خدا و ولی او بر همگان واجب عینی است.

 

وی با اشاره به این‌که حکومت خداوند حکومت بر دل‌ها و جان‌هاست، گفت: انسان مومن ایمان به خدا دارد و خدا را همه کاره خود می‌داند و تسلیم حق تعالی و راضی به رضای اوست و او را از همه کس بیشتر دوست می‌دارد. قرآن کریم در وصف بندگان مومن خدا می‌فرماید که محبت آنها به پروردگار از همه شدیدتر است، یعنی این محبت با هیچ محبت دیگری قابل قیاس نیست.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی به محبت رسول خدا(ص) اشاره کرد و و افزود: محبت پیامبر خدا(ص) بعد از محبت خداوند بالاترین محبت‌هاست، لذا خداوند خود در قرآن کریم ولایت پیامبر(ص) را با بیانات مختلف تبیین کرده است؛ برای مثال در سوره احزاب می فرماید که ولایت رسول‌الله(ص) به مومنین و حق تصرف او از خود آنها بر خودشان بیشتر است (النبی اولی بالمومنین من انفسهم). اختیارات انسان در مال، زندگی، شغل، خانواده، اعضا و جوارح او را خداوند قرار داده است. پدر بر فرزند خود از طرف خدا ولایت دارد و این اختیار، الهی است، اما ولایت پیامبر(ص) در مال، فرزند و دادو ستد ما از خود ما بیشتر است، زیرا ولایت پیغمبر(ص)، ولایت الله است.

 

وی در بیان شأن و اندازه این ولایت الهی ابراز داشت: این ولایت به اندازه‌ای است که اگر رسول خدا(ص) دستور دهد که خود را در آتش بسوزانیم، کسی حق ندارد بگوید خودسوزی جایز نیست، بلکه باید با جان و دل بپذیرد. در جنگ بدر که جکمعیت مسلمانان بسیار اندک و جمعیت و سلاح و امکانات قریش به مراتب بیشتر بود، پیامبر(ص) با اصحاب برای جنگ به شور نشست و در این میان برخی از اصحاب دنیازده و ضعیف الایمان صلح و کنار آمدن با کفار را پیشنهاد دادند، اما افرادی مانند مقداد بیان داشت که یا رسول‌الله! شما دستور دهید که خود را در بحر احمر غرق کنیم یا در آتش بسوزانیم، این کار را خواهیم کرد و رسول خدا(ص) با شنیدن این سخن لبخندی بر لبانشان آمد.

 

امام جمعه موقت تهران مصداق عینی این واقعه را در زمان حاضر، مقابله جمهوری اسلامی با دولت‌های مستکبر جهان دانست و ادامه داد: در دنیای امروز ما نیز برخی افراد تا پای مبارزه با آمریکا و اسراییل به میان می‌آید، به بهانه این‌که قدرت مقابله با آنها را نداریم، کوتاه آمده و می‌گویند که با آنها باید کنار آمد، لذا دنیای عرب از مردم غزه حمایت نکرد و در جنگ‌های 22 روزه و 8 روزه و جنگ اخیر نیز نه تنها جانب مردم فلسطین را نگرفت، بلکه از اسراییل نیز حمایت کرد. آنهایی که روحیه‌شان، روحیه اعتماد و توکل به خدا و اجرای دستورات خداست، مقابله با آمریکا و قدرت‌های دیگر مثل جنگ با گربه است (کم من فئة قلیله غلبت فئة کثیره باذن الله).


وی با بیان این‌که باده محبت همه معماهای روشنفکری را حل کرده است، زیرا در این باده چون و چرایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: عاشق واقعی در محضر معشوق از خود هیچ اراده‌ای نمی‌بیند. دلیل قرآنی این مطلب هم در داستان حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) است که چگونه و با کدام مجوز آن حماسه را خلق کردند؟ توجیه آن را تنها می‌توان در محبت شدید به خداوند یافت که در برابر معشوق خود چون و چرا نمی‌کنند. این امر در جبهه محبت یک امر لازم، ضروری و توجیه شده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی از جریان کربلا به عنوان یک حادثه مهم در اثبات محبت بی چون و چرا نسبت به خدای تعالی یاد کرد و گفت: کربلا یک جریان بدون غیار است. چرا امام حسین(ع9 خانواده خود را به کربلا می‌آورد با این‌که می‌داند چه بر سر او و یاران و خانواده‌اش خواهد آمد؟ علت آن است که چون خدایش دستور داده است و وقتی معشوق فرمان می‌دهد، حتی بردن بچه شیرخوار هم در مقایل گرگان کار سختی نخواهد بود.

 

وی به برخی از آیات ولایت حکومتی و سیاسی قرآن اشاره و تصریح کرد: در قرآن کریم خداوند خطاب به کسانی که از ته قلب به ولایت خدا و پیغمبر گردن نمی‌نهند، به ربوبیت خود سوگند یاد می‌کند که آنانی که ادعای ایمان می‌کنند، تنها در صورتی راست می‌گویند که ولایت تو را در مشاجرات و اختلاف‌نظرها پذیرفته و نه تنها تسلیم عملی داشته باشند، بلکه در قلب خود نیز تسلیم محض باشند (فلا و ربک لا یومنون حتی یحکموک فیما شجر بینهم ثم لا یجدوا فی انفسهم حرجا مما قضیت و یسلموا تسلیما).

 

این خطیب برجسته در ادامه به تفاوت‌های ماهوی ولایت الهی با سلطنت و خلافت اشاره کرد و بیان داشت: این‌که برخی تنها از این جهت به کلام رهبری گردن می‌نهند که اعتقاد دارند بالاخره از لحاظ سیاسی یک نفر باید حرف آخر را بزند و اعتقاد قلبی بر ولایت او ندارند، نشانه ولایت‌پذیری آنها نیست، زیرا این امر در همه نظام‌های سیاسی جهان وجود دارد، مثلاً در آمریکا، ریس جمهور حرف آخر را می‌زند. این اقتضای عقل سیاسی و نظم اجتماعی در همه نظام‌هاست که حرف آخر را یک نفر خواهد زد تا آن کشور و نظام متلاشی نشود. قرآن کریم می‌گوید که ولایت یک امر باطنی و قلبی است و باید قلباً ولایت داشت و اطاعت باید عشقی، قلبی و حبی باشد.

 

وی ولی فقیه را حجت خدا دانست و ابراز کرد: امام عصر(عج) نیز فرموده‌اند که در زمان غیبت ایشان باید به فقیه عادل و واجد شرایط، که همان ولی فقیه است، رجوع کنیم. قل لا اسألکم علیه اجراً الاّ المودّة فی القربی؛ مودت یعنی هم در قلب به ولایت عشق بورزیم و کشش درونی داشته باشیم و هم این محبت را بروز داده و تظاهر به محبت داشته باشیم. محبت به ولایت، دشمن را کور کرده و دوستان را به هم پیوند می‌دهد و جمعشان را جمع می‌کند.

 

وی محبت ولایت در دل‌های مومنی را نوری از جانب خدا دانست و یادآور شد: همان محبتی را که به پیامبر و ائمه هدی(ع) به عنوان خلفای خداوند و ولی امر خود داریم باید در مسئله ولایت فقیه نیز داشته باشیم زیرا محبت ما به ولایت، محبت به پیغمبر(ص)، ائمه(ع) و امام زمان(عج) است، کما این‌که دشمنی آنان نیز دشمنی خدا و پیغمبر و ائمه (ع) است. امام صادق(ع) می‌فرماید، «الراد علیهم کراد علینا» و امیرمومنان نیز می‌فرمایند که محبت ما خواست خداست و خداوند آن را در دل‌ها قرار داده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی به بستری شدن رهبر معظم انقلاب در بیمارستان اشاره کرد و گفت: وقتی خبر بیماری حضرت آقا به مردم رسید، با وجود آن‌که ایشان قبل از رفتن به بیمارستان خود مصاحبه کرده و به همه اطمینان دادند که جراحی چندان سختی نیست، باز خدا می‌داند که افرادی که گریه می‌کردند و به ویژه از خیل جوانان التماس می‌کردند که برای سلامتی ایشان دعا کنیم. حتی طلبه‌های حوزه علمیه برای سلامتی رهبر انقلاب قربانی تهیه کردند. این محبت‌ها، بخشنامه و مصوبه مجلس نیست، بلکه همان محبت امام زمان(ع) است که چون دستش به امام زمان(عج) نمی‌رسد، به نایبش عشق می‌ورزد.

 

وی دلایل محبت شگفت‌انگیز مردم به رهبر انقلاب را برشمرد و اظهار اشت: اخلاص رهبر معظم انقلاب و این‌که عزت و اقتدار ما در همه این 36 سال دوران انقلاب اسلامی که قدرت اول منطقه هستیم از دلایل محبت مردم به ایشان است. این سربازان و بسیج ما در هیچ جای دنیا نظیر ندارد. البته برخی‌ها نگویند که تکفیری‌ها هم به خود کمربند انتحاری می‌بندند؛ آنها به فریب تطمیع جذب شده و درس نخوانده و بی‌درک هستند؛ آنها خوارج نهروانند، دین ندارند و خرافه‌پرستند، اما محبت مردم و جوانان ما به رهبری در چارچوب شریعت مقدس و الهی است.

 

امام جمعه موقت تهران پاک‌باختگی، دلدادگی به امام زمان(عج)، شجاعت، ایثارگری و زهد به تمام معنا را از دیگر ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: امتیازاتی که در رهبری انقلاب از لحاظ اخلاق، مهربانی، شرح صدر وجود دارد و مدیریت بی بدیلی که دوست و دشمن به آن معترفند را با حکومت‌ها و حاکمان دیگر کشورها مقایسه کنید؛ خواهید دید که رهبری که ولی و پیشوای ماست، مایه افتخار و غرور ماست و به داشتن چنی رهبر و ولی می‌بالیم.

 

وی با تجلیل از تدابیر مدبرانه، داهیانه و واقع بینانه رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: اخوان المسلمین در جهان عرب و حتی جهان اسلام یک شبکه جهانی نخبه گزین هستند؛ آنها بعد از سالها انقلاب کرده و در مصر حاکم شدند، اما همزمان دست دوستی به سمت امریکا، اسراییل و عربستان دراز کردند و یکسال هم دوام نیاوردند، اما امام(ره) و بعد از ایشان رهبر انقلاب شدیدترین مواضع را علیه کشورهای استکباری گرفتند و در عین حال قدرت‌های غرب و شرق را به زانو درآوردند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی جنگ نرم علیه انقلاب را به مراتب شدیدتر از جنگ هشت ساله دانست و تصریح کرد: یک کارشناس روسی می‌گوید که «غرب تمام امکانات، تاکتیک‌ها و ترفندهایی را که با آن امپراتوری شرق و شوروی را با همه قدرت اتمی و امکاناتش متلاشی کرد، در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت، اما نتوانست توفیقی بیابد. علت آن است که نظام جمهوری اسلامی ولایت‌فقیه دارد.» این‌ها نشان می‌دهد که خداوند نظر لطف خود را به این مرد (رهبر معظم انقلاب) که اولیای مسلم خدا و عرفای صاحب باطن ما به ایشان عشق می‌ورزند، ارزانی داشته است.

 

وی سپس به ذکر خاطراتی از ارادت علما و عرفای بزرگ به شخص رهبری انقلاب پرداخت و اضافه کرد: آیت‌الله حسن زاده آملی در حد افتادن به پای آقا (رهبر انقلاب) به ایشان احترام می‌کنند. آیت‌الله بهاءالدینی(ره) در جریان قائم‌مقامی با اشاره به دست و پا زدن‌هایی که برای مطرح کردن برخی انجام می‌شد و تصاویر قائم مقام رهبری در جبهه‌ها سنگر به سنگر گردانده می‌شد، فرمودند که «ما این‌طور نمی‌بینیم، اگر خیری باشد، در آقا سید علی است».

 

وی عشق مردم به رهبری انقلاب را الهی، پیغمبری، فاطمی، علوی و امام زمانی ذکر کرد و گفت: به دلیل نقشی که رهبری در حفظ انقلاب و تلاش در باز کردن حریم بهشت به روی ملت دارد، برای عفت بانوان ما و دین جوانان ما دل می‌سوزاند. این صاحب پرچم و رایت دین از دنیا و آخرت ما حفاظت می‌کند؛ نقش او انحصاری است، نسخه واحده است و بدل و بدیل ندارد، پاک و نورانی است، اهل تعبد، تهجد و توسل است و شجاعت بی‌نظیر ایشان مورد عنایت اهل‌بیت(ع) است و از این جهت هیچ قدرتی نمی‌تواند بین ملت و رهبری فاصله ایجاد کند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان با بیان این‌که هم این محبت و هم این ولایت گوارای ملت شریف ایران باشد، توصیه کرد شکر این نعمت را به جای آورید و از خداوند متعال بخواهیم و دعا کنیم که عمر ایشان را به درازای آفتاب گرداند و این پرچم دین که به دست امام(ره) و خون شهدا استوار شد را با دستان ایشان به دستان مبارک امام زمان(عج) برساند.

 

گفتنی است، تجمع مردم فهیم تهران در برگزاری مراسم دعای توسل به شکرانه سلامتی رهبر معظم انقلاب و دعا برای طول عمر ایشان، شامگاه سه‌شنبه هجدهم شهریورماه با حضور انبوده مردم ولایت‌مدار تهران در حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) تهران برگزار شد./9591/پ201/ج

 

ارسال نظرات