۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۳۸۴
حجت الاسلام برنجکار:

برای اداره کشور نباید به الگوهای غربی دل بست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه قم با تأکید بر این‏که ما کشوری اسلامی هستیم و نباید برای اداره کشور خود به الگوهای غربی دل ببندیم، گفت: متأسفانه برخی مسؤولان کشور ما الگوی زندگی خود را از غربی‏ها گرفته‏اند و حرف‏های آنها شباهت بسیاری با حرف‏های غربی‏ها دارد.
حجت الاسلام رضا برنجکار رييس پرديس قم دانشگاه تهران

حجت‏الاسلام رضا برنجکار عضو هیأت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه قم در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، گفت: در مفهوم نظام اسلامی باید به دو مسأله توجه ویژه‏ای کرد که یکی اسلام و مفاهیم اسلامی است و دیگری مردم که در اصل بیعت کنندگان با نظام اسلامی هستند.

وی با بیان این‏که باید در همه عرصه‏ها مانند اقتصاد، فرهنگ و سیاست به این دو نکته مهم توجه داشته باشیم، ابراز داشت: نظامی که بر جهان غلبه دارد یک نظام استکباری و ظلم است که در حقیقت نظامی است که آمریکا در رأس آن قرار دارد و چون دین اسلام منافع آنها را به خطر انداخته، طبیعی است که آنها با ابزارهایی مانند تحریم اقتصادی و سیاسی یا تهدید نظامی و تهاجم فرهنگی به جنگ با نظام جمهوری اسلامی به پا خیزند.

حجت‏الاسلام برنجکار با بیان این‏که نباید از سلطه جهانی هراس داشته باشیم، اظهار داشت: ما با امید به کمک خداوند متعال و مردم و اتکا به توانمندی‏های خود در همه عرصه‏ها با توجه به هوش و استعداد غنی در جامعه در یک وضعیت برجسته‏ای به سرمی‏بریم که این مورد رضایت نظام استکباری دنیا نیست و آنها را عصبانی کرده است.

عضو هیأت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه قم با تأکید بر این‏که باید در عرصه اقتصادی مردم را به میدان وارد کرده و قدرت عمل را به آنها بسپاریم، تصریح کرد: با توجه به این‏که بهترین برنامه اقتصادی، اقتصاد اسلامی است و مردم کشور ما هم مردمی مسلمان هستند بهتر می‏توانند جامعه را اداره کنند و نباید وابسته به الگوهای غربی برای اداره مسائل اقتصادی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اقتدار ایران در عرصه سیاسی و لازمه‏های آن، اظهار داشت: سیاست بدون اسلام برای نظام اسلامی نشان از یک بی هویتی است و اسلام یکی از شاخصه‏های مهم سیاست نظام اسلامی است و همچنین مردم هم نقش مهمی را در این عرصه ایفا می‏کنند چرا که اگر مردم همراهی نکنند و خواسته‏های آنها عملی نشود به یک بن‏بست سیاسی خواهیم رسید.

حجت‏الاسلام برنجکار در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مسؤولان کشور ما الگوی زندگی خود را از غربی‏ها گرفته‏اند و حرف‏های آنها شباهت بسیاری با حرف‏های غربی‏ها دارد و اگر همینطوری ادامه دهند، مردم دیگر آنها را همراهی نمی‏کنند و اگر خواهان همراهی مردم هستند باید به سمت الگوی اسلامی بروند.

عضو هیأت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‏که این فرهنگ است که ما در هوا استنشاق می‏کنیم، اظهار داشت: این فرهنگ است که اقتصاد و سیاست را پویا می‏کند و اگر ما در فرهنگ به مفاهیم اسلامی تکیه نکنیم آن فرهنگ، فرهنگ غربی است چرا که بویی از اسلامیت نبرده است.

وی در پایان با بیان این‏که مردم در عرصه فرهنگ نقش پر اهمیتی را ایفا می‏کنند، تصریح کرد: این مردم هستند که اجتماعات فرهنگی را به پا می‏کنند و باید از این اجتماعات فرهنگی که نمونه ای از آن همین هیئات مذهبی است حمایت شود و این نباشد که مانند دوره اصلاحات که به برخی از روزنامه ها پول می دادند که به اسلام حمله کنند و با این اجتماعات به مقابله برخیزند./922/ت302/ج

ارسال نظرات