۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۲۱۳۶۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

محتوای برنامه‌های هیئات مذهبی غنی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مداحان هر چه در قالب مدح و مداحی برای جامعه شیعی بیان می کنند باید مستند به سند تاریخی بوده و از ارائه دادن هر سخنی که سندی ندارد پرهیز کنند.
مداحي و روضه خواني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرج، حجت الاسلام سیدعباس مسعودی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ مداحان و شعرای آئینی که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد با بیان اینکه مداحان سربازان عرصه ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) هستند، گفت: مداحان و ذاکران باید به جایگاه مدح و مداحی در مذهب تشیع و به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت  آشنا باشند.
 
وی در ادامه به وظیفه مداحان اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه مداح، مدح ممدوح است، از این رو باید از ویژگی ها و حقایقی که در زندگانی ائمه اطهار بوده در محافل مذهبی و مجالس سخن بگویند تا مردم به ویژه نسل جوان با بهره گیری از فرهنگ عاشورا و اهل بیت زندگی خود را بر مبنای اعتقادی و دینی پیش برند.
 
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه جایگاه مداحان و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) جایگاه والا و ارزشمندی است بیان داشت: مداحان از حیث علمی و توان بینشی خود را تقویت کرده و بر سطح اطلاعات و معارف خود بیفزاید.
 
حجت الاسلام مسعودی در ادامه افزود: مداحان هر چه در قالب مدح و مداحی برای جامعه شیعی بیان می کنند باید مستند به سند تاریخی بوده و از ارائه دادن هر سخنی که سندی ندارد پرهیز کنند از این رو هر آنچه را که بیان می کند باید به آن باور داشته و مستند باشد.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان و جوانان در هیات‌های مذهبی و محافل دینی، توجه بیشتری به جامعه مداحان دارند عنوان داشت: مداحان به عنوان یک الگو در محافل مذهبی مورد توجه جوانان قرار دارند از این رو باید نسبت به این جایگاه ارزشمند توجه ویژه ای داشته باشند.
 
حجت الاسلام مسعودی با عنوان اینکه جوانان ما امروز مورد هجمه تیرهای زهرآگین ماهواره هستند اظهار داشت: امروزه دشمن به وسیله ماهواره و فضای مجازی اذهان جوانان ما را مورد هدف قرار داده است از این رو مداحان به عنوان سربازان خط مقدم اهل بیت باید وارد عرصه شوند و الگوهای ارزشمند دینی و اسلامی را به جوانان معرفی کنند تا با این حرکت بهترین سپر در مقابل دشمنان باشند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: شاعران آئینی و ذاکران باید در انتخاب اشعار خود دقت کنند اشعاری که بیانگر اهداف انبیا و حقایقی که در وقایع عاشورا بوده را به قشر جوان انتقال دهند تا آنان با عمق واقعه کربلا آشنا شوند.
 
حجت الاسلام مسعودی با عنوان اینکه دشمنان برای کمرنگ کردن مجالس سید و سالار شهیدان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تصریح کرد: دشمنان از طریق اشعار بی محتوا که معنایی با واقعه عاشورا ندارد و بدون در نظر گرفتن حماسه امام حسین(ع ) و با ورود ابزار آلات موسیقی به دنبال اهداف پلید خود هستند.
 
وی در پایان با بیان اینکه بزرگترین تشکل دینی در اختیار مداحان است بیان داشت: اکنون در استان البرز بیش از 3000 هیات مشغول فعالیت هستند از این رو باید محتوای برنامه های هیات‌های مذهبی را غنی سازیم تا بتوانیم شاعران آئینی و مداحان خوبی را وارد عرصه فرهنگی و تبلیغی کنیم./801/پ202/ب4
ارسال نظرات