۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۲۲۶۲۲
معاون آموزشی مؤسسه علامه مجلسی اصفهان:

اهل بیت اهتمام ویژه‌ای به مباحث علمی داشتند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مؤسسه علامه مجلسی اصفهان، ‌گفت: در مجالسی که مباحث علمی مختلف از سوی مامون و خلفای عصر آن زمان صورت می گرفت امام جواد(ع) بسیار موفق از این وهله عبور می کردند که این نشانگر اهتمام جدی ائمه به مسائل علمی است.
اهل بيت

حجت الاسلام خطیب، معاون آموزشی مؤسسه علامه مجلسی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره به ابعاد شخصیتی امام محمد تقی(ع) گفت: ایشان از سنین کودکی و در زمان خلافت مأمون و خلفای عباسی که بدون شک اهداف اصلی آنها به چالش کشیدن ائمه معصوم بود، به امامت رسیدند و زمانی دغدغه جامعه دینی و اسلامی را داشتند که خفقان شدید سیاسی حاکم بود.

 

 

وی با بیان سیره علمی آن حضرت ابراز داشت: علم ایشان همان علم لدنی است که همانا مختص به انبیا و معصومان(ع) است و در زمان مأمون، دوره ای که دوره بحث‌ها و جدل‌های دینی در بین اهل‌کتاب بود با سن کم آن حضرت و وجود محدودیت ها با شرکت در مناظره ها و مباحثه های عالمان و دانشمندان بزرگ عصر خویش، جلسات با برتری ایشان به اتمام می رسید.

 

 

حجت الاسلام خطیب ضمن ارزیابی بعد سیاسی حضرت در آن زمان تصریح کرد: امام جواد(ع) در میان بحرانها و سختیها هرگز تسلیم طاغوت عصرشان نشدنـد خلفای آن زمان با پیش رو گذاشتن مشکلات سیاسی مختلف در مسیر امام (ع) نتوانستند به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند و به هدف اصلی خود که همان خاموش کردن نور امامت بود نرسیدند.

 

 

معاون آموزشی مؤسسه علامه مجلسی اصفهان به بررسی شخصیت آن حضرت از دیگاه ائمه معصومان(ع) پرداخت و گفت: به علت محدویت های زمانی و تحت مراقبت بودن ایشان از جانب خلفای آن زمان حجم احادیث از معصوم نهم به بعد بیشتر به سیره علمی حضرت اشاره شده است./939/ت303/ب4

ارسال نظرات