۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۲۲۶۶۷
جانباز غیر ایرانی دفاع مقدس:

دفاع از ولایت و اسلام مرز نمی شناسد

خبرگزاری رسا ـ جانبار روحانی و هم رزم شهدای دفاع مقدس با تأکید بر این که دفاع از اسلام و ولایت فقیه وظیفه هر مسلمانان و شیعه آگاهی است، گفت: دفاع از ولایت و اسلام مرزهای فیزیکی و جغرافیای نمی‌شناسد و طلاب غیرایرانی جنگیدن برای ایران را جنگ برای اسلام و امام حسین(ع) می‌دانند.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عیسی شباهت، معروف به مهدوی، جانباز غیرایرانی 70 درصد دوران دفاع مقدس، شب گذشته در برنامه تلویزیونی عیار24 با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی نور ایمان و اعتقاد را در قلب شیعیان جهان زنده کرد و موجب تقویت امید در شیعیان شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده زیادی از جوانان شیعی زمانی که حکومت ولایت فقیه ایران را دیدند برای تحصیل در حوزه های علمیه از کشورهای خارجی عازم ایران شدند که من نیز از ترکیه در سال 61 برای تحصیل وارد حوزه شدم و در آنجا با فرهنگ ایثار و شهادت و کلام معصوم گونه امام خمینی و اعتقاد به نظام ولایی آشنا و راهی جبهه شدم.

 

وی افزود: دفاع مقدس یا همان مقاومت دلیرانه امت اسلامی در دوران جنگ یک حرکت اعتقادی و برای دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی بود بنابراین تمامی شیعیان جهان برای دفاع از اسلام و نظام ولایی ایران که قلب تپنده شیعه بودند عازم ایران شدند و طلاب خارجی جنگیدن برای ایران را جنگ برای اسلام و امام حسین(ع) و خیانت به ایران را خیانت به اسلام و معصوم می دانستند.

 

جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس با بیان این که طلاب در دوارن دفاع مقدس بیشترین روحانی شهید را تقدیم انقلاب کردند، گفت: طلاب خارجی حوزه های علیمه هم در دوران دفاع مقدس با شروع جنگ مانند سایر طلاب عازم جبهه شدند و در کنار سایر رزمندگان جنگیدند.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که یکی از هم رزمان او به نام کمال فرانسوی به محض شروع جنگ عازم جبهه ها شد و در عملیات مرصاد به شهادت رسید، افزود: بنیه های اعتقادی در میان رزمندگان و شیعیان به حدی قوی است که کمال از فرانسه یک راست به ایران آمده و در کنار حوزه در جبهه ها حضور پرشوری داشت زیرا شیعیان به این اعتقاد راسخ رسیده اند که جنگیدن برای اسلام مرز نمی شناسد.

 

وی با اشاره باه این که خون شهدا رزمندگان را از سایر کشورها و مکان ها به جبهه کشاند، گفت: یک قطره خون شهید هزاران انسان را زنده می کند.

 

جانباز 70 درصد دروان دفاع مقدس با بیان این که در تمامی دوران جنگ ایران و عراق می توان حضور اهل بیت، پیامبر و امام زمان را در جبهه ها احسان کرد، افزود: در جبهه های ایران دنیا پرستی و منعت گرایی جایی نداشت و همین موضوع موجب شده که یاد شهدا بعد از گذشت چند دهه در میان مردم زنده باشد درحالی که اگر به سرنوشت کشتگان عراق و داعش نگاه نکنید این افراد به محض مردن از یاد می روند و هیچ کس برای آنها یادواره و نکوداشتی برگزار نمی کند زیرا جنگیدن آنها فقط برای دنیا و شهوت پرستی است.

 

وی با اشاره به این که طلبه و روحانی باید در تمام زندگی خود استقلالش را حفظ کند، گفت: طلبه ای که به سازمان ها و جریان های مختلف وابسته باشد هرگز نخواهد توانست حتی در میان توده های مردم به رسالت دینی و اسلامی خود جامه عمل بپوشد.

 

جانبار روحانی 70 درصد با اشاره به این که طلبه باید به سختی زندگی کند و استقلال خود را حفظ کند، ادامه داد: یک آخوند باید طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در تمامی دوران زندگی خود روحانی باشد و روحانی بماند.

 

حجت الاسلام مهدوی یادآورشد: اگر فرهنگ و سیره شهدا به خوبی در جامعه معرفی شود می تواند هزاران جوان را زنده کرده و به راه اسلام را به آنها نشان دهد.

 

تبیین دستاوردهای عاشورا و دفاع مقدس مهم‌ترین رسالت روحانیت

همچنین حجت الاسلام صفر علی مرادی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نماینده روحانیت در سپاه،  با اشاره به این که روحانیت بیشترین نقش را در دوران دفاع مقدس داشته و 4 هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند، گفت: روحانیت معنویت را در جبهه تقویت کرده و امام خمینی قبل از انقلاب بارها در سخنان خود تاکید کرده بودند که اگر می خواهید ارتشی قوی و سلحشور و مقید به اخلاق داشته باشید با یک روحانی را مسؤول تعلیم و تربیت آنها قرار دهید که آنها را آموزش دهد و هدف ایجاد عقیدتی سیاسی در ارتش هم همین موضوع است.

 

وی افزود: کمال اول هر آخوند این است که روحانی باشد و کار آخوندی انجام دهد و روحانی در هر مکانی که هست باید نام و یاد خدا را در آن مکان جاری کند و آن محیط را تحت تاثیر خود قرار داده نه این که تحت تاثیر قرار بگیرد زیرا آخوندی که تحت تاثیر مکان و محیط باشد امکان انتقاد کردن را از دست می دهد.

 

وی با اشاره به این که در طول تاریخ 5 هزار ساله حکومت بشر بیش از 14 هزار جنگ اتفاق افتاده و 14 میلیارد نفر کشته شده اند، گفت: در قرن بیستم 380 جنگ اتفاق افتاده که 250 میلیون نفر کشته شده اند ین در حالی است که آمار تلفات انسانی بر اثر بلایای طبیعی 83 میلیون نفر است.

 

نماینده روحانیت در سپاه با اشاره به این که تفاوت عمده جنگ هایی مانند جنگ ایران، جنگ هایی 33روزه مقاومت اسلامی با سایر جنگ ها در اعتقاد و توسل به خدا نهفته است، گفت: جنگ های اعتقادی مرز نمی شناسد و ویژگی عمده آن خدمت به خلق و انجام کارهایی خدایی است.

 

حجت الاسلام مردای با بیان این که روحانی و طلبه باید در همه جا به رسالت دینی خود پایبند باشد، گفت: زندگی مردم با روحانیت عجین شده است به همین خاطر روحانیت باید هموراه خود را از مردم بدانند و هرگز از مردم جدا نباشند.

 

وی با ذکر خاطره از هم رزمان شهید خود یادآور شد: مهم ترین رسالت روحانیت  در حال حاضر تبیین دستاوردهای عاشورا و دفاع مقدس برای مردم به ویژه نسل جوان است./968/پ201/ی

ارسال نظرات