۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۲۲۶۶۹
سخنران حرم رضوی تأکید کرد؛

ضرورت بازگشت به سبک زندگی ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی تاکید کرد: معرفت امام تشخیص سره از ناسره است یعنی انسان در اوج فتنه نباید راه را گم کند و مسیر را اشتباه برود.
حجت الاسلام حسين برهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسام حسین برهانی سخنران حرم مطهر رضوی سخنران حرم مطهر رضوی در شام شهادت امام جواد(ع) در صحن هدایت اظهار داشت: از عصر امام محمد تقی (ع) تا امام حسن عسگری(ع) شبکه ولایت توسعه و گسترش پیدا کرد، این سه امام بزرگوار با تربیت شاگردانی مردم را برای عصر امام زمان(عج) آماده می کردند و می فرمودند با نماینده ها و وکلای ما تماس بگیرید.

 

وی تصریح کرد: یکی از شاگردانی که امام جواد(ع) تربیت کردند، زکریا ابن آدم است کسی که امام در رحلتش مطالب بلندی فرمودند: او وکیل ما در ایران است؛ قول او قول ما و اطاعت او اطاعت ماست.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تاکید کرد: معرفت امام به معنی تشخیص سره از ناسره، در ست از نادرست است؛ یعنی در اوج فتنه راه را گم نکنی و مسیر را اشتباه نروی.

 

حجت الاسلام برهانی ابراز کرد: متاسفانه از سبک زندگی امام جواد(ع) دور شده ایم، برخی از مردم حتی روز شهادت امام جواد(ع) را نمی دانند و مراسم عروسی در آن شب و روز برگزار می کنند.

 

وی با بیان این که این 12 امام لطف خدای تبارک و تعالی به ما شیعیان است، تاکید کرد: امروز از وهابی ها ضربه می خوریم، لااقل ما با این سهل انگاری ها به ائمه و دین ضربه نزنیم.

 

حجت الاسلام برهانی عنوان کرد: به فرزندان خود تاریخ های اسلامی را در حد ظرفیت بیاموزید؛ آخر ذیقعده شهادت جوادالائمه(ع)، روز عرفه شهادت مسلم عقیل(ع) است، اعیاد قربان و غدیر با خریدن شرینی گرامی و پیشنیه چنین روزهای بزرگی را به آن ها یادآوری کنید.

 

وی تصریح کرد: امروز آنقدر فرزندان خود را درگیر موبایل، تبلت، کامپیوتر، کلاس زبان و غیره کرده ایم که از سبک و سیره ائمه فاصله گرفته اند، اما باید بدانیم که علم آموزی و پیشرفت منافاتی با دین ندارد به شرطی که آموزه های دینی و اخلاقی فراموش نشود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی یادآور شد: وظیفه مادران فقط درخوراندن و پوشاندن فرزندان خلاصه نمی شود، بلکه فرزندان باید مودب به آداب زندگی اهل بیت(ع) باشند./1308/پ203/ب4

ارسال نظرات