۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۲۲۸۳۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

ولایت فقیه ضامن سلامت و امنیت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، گفت: ولایت ضامن سلامت و امنیت جامعه است و اطاعت همه جانبه از ولایت فقیه جامعه را به سر منزل مقصود هدایت می کند.
ولايت فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام علی فیروزی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در سومین یادواره سادات علوی و فاطمی و یادمان سید عظیم و سید حسین میر شفیعی در مسجد جامع زاغمرز، افزود: امروز دشمنان جهان اسلام متحد شده اند تا نگذارند مسلمین متحد شوند که  اتحاد و همبستگی همه جانبه ما می تواند دژ مستحکمی در برابر دشمنان و زیاده خواهی های آنان باشد.


وی، تصریح کرد: با توجه به این که در جامعه اسلامی و شیعه زندگی می کنیم و مدعی ترویج فرهنگ علوی هستیم باید اخلاق و رفتار اسلامی حرف اول را بزند.


امام جمعه موقت زاغمرز با بیان این که عید غدیر نماد وحدت امت اسلامی است، خاطر نشان کرد: این عید برای شیعیان اهمیت بسیاری دارد زیرا بحث امامت جزء اصول دین است و باید از هم اکنون که در دهه ذی الحجه قرار داریم برای ورود به اعیاد ولایت بدرستی وارد شویم.


حجت الاسلام فیروزی، یادآور شد: عید غدیر عید ولایت، رهبری، اکمال دین و اتمام نعمت الهی بر بشر است و سادات به عنوان ذریه پاک اهل بیت(ع) نیز باید نه تنها در این ایام بلکه در طول سال دارای ارج و قرب و منزلت برای ما باشند و تکریم از آنان در هر شرایطی از وظایف ما است.


استاد حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: ولایت ضامن سلامت و امنیت جامعه است و اطاعت همه جانبه از ولایت فقیه جامعه را به سر منزل مقصود هدایت می کند.

 

وی همچنین با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نمونه‌هایی از ناب‌ترین دفاع از مرز و بوم را شاهد بودیم و باید از آن زمان همواره بهره بگیریم و فرزندان خود را نیز بیش از پیش با ویژگی‌های آن دوران آشنا کنیم.


امام جمعه موقت زاغمرز، افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس، قداست بخشیدن به جایگاه شهید و شهادت بوده است که  بر همه ما واجب است که در تکریم شهدا نیز تلاش همه جانبه و وافر داشته باشیم.


سید حسین میرشفیعی، دبیر یادواره نیز در سخنانی با اشاره به اهداف این یادواره گفت: ترویج فرهنگ علوی و حفظ شعائر دین اسلام و تکریم فرزندان علی(ع) و فاطمه(س) از مهم ترین اهداف برگزاری این یادواره بعنوان سومین یادواره سادات علوی و فاطمی در زاغمرز است.


وی با بیان این که این یادواره در سال 91 با ثبت بعنوان آثار معنوی استان مازندران جهت تکریم از سادات برگزار شد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال در سومین سال از برگزاری این یادواره امیدواریم که این همایش ها و یادواره ها هم چون سایر مراسم های مذهبی و فرهنگی دیگر فراگیر شود./1314/پ202/ب4

ارسال نظرات