۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۲۲۸۸۸
معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

آشنایی با اندیشه‌های سیاسی امام از ویژگی‌های طلبه تراز انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی، گفت: آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی، اندیشه های سیاسی امام (ره)، منویات مقام معظم رهبری، زمان شناس بودن و تشخیص جبهه حق از باطل از لوازم و معیار های تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تبليغ و تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، تأکید کرد: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری طلاب با توجه به علم و معنویت می توانند در مسیر طلبگی موفق شوند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی خوب درس خواندن، گریز از گناه، مزین شدن به آداب طلبگی یعنی مسلح شدن به سلاح علم و معنویت را یکی از نکات موفقیت طلاب خواند و افزود: طلاب باید نظم در دروس، توجه به برنامه های معنوی، بهره گیری از فضای معنوی نیمه شب، توسل و چنگ زدن به دامان اهل بیت (ع) را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند تا بتوانند ادامه دهنده راه انبیای الهی باشند.

 

حجت الاسلام ارشاد اظهار داشت: پایبند بودن به اصول طلبگی، مزین شدن به سلاح علم و تقوا و عمل به عهد و پیمانی که در بدو ورود به حوزه طلبه به عنوان مروج احکام دین با امام زمان (عج) می بندد از مهم ترین ابعاد طلبگی است.

 

وی با بیان این که طلاب یک رتبه از دیگر جوانان بالاتر هستند، گفت: ارتباط تنگاتنگ با ولی خدا، دوری از گناه، عالم بودن به اصول دین، امام زمانی شدن در تمام ابعاد وجودی و تبلیغ و ترویج مکتب امام صادق(ع) وجه تمایز طلاب با سایر جوانان است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: آشنا شدن به مبانی انقلاب اسلامی، اندیشه های سیاسی امام(ره)، منویات مقام معظم رهبری، زمان شناس بودن و شناخت توطئه ها بر علیه نظام، تحلیل به روز مباحث سیاسی، تشخیص فتنه ها و تشخیص جبهه حق از باطل را از لوازم و معیار های تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی خواند.

 

وی گفت: خروجی حوزه علمیه در جهان امروز پاسخگو بودن به نیازهای معنوی و روحی امت اسلامی و ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی و آشنا کردن مردم با توطئه های دشمنان است.

 

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به برگزاری کلاس های فرق و ادیان در مدارس علمیه اظهار داشت: مبلغان با حضور در دوره های فرق و ادیان و گذراندن این دوره ها در ابعاد مختلف آماده پاسخگویی به سوالات جوانان هستند.

 

طلاب به علوم روز مسلط شوند

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به تربیت نیروهای اثرگذار، گفت: حوزه های علمیه باید در کنار علوم سنتی به علوم روز مسلط و مسلح باشد.

 

وی با بیان این که دروس فقه، اصول و تفسیر از بدو تشکیل حوزه ها ازهزاران سال پیش بوده و تاثیرات بسزایی را در زمان خود داشته است، افزود: امروزه باید مبلغان به علوم روز و به زبان های خارجی مسلط باشند تا اندیشه های امام راحل و مبانی اسلام را که حیات بخش و آزادی بخش ملت های دربند است، به گوش جهانیان برسانند.

 

حجت الاسلام ارشاد تربیت عالمان شیعی را عامل گسترش اسلام در جهان اعلام کرد و گفت: برای افزایش مسلمانان در کشورهای مختلف به رهبران عالم شیعی مانند سید حسن نصرالله نیازمندیم که اسراییل را در جنگ سی و سه روزه شکست داد.

 

وی امام راحل، رهبر کبیر انقلاب و علمای بزرگ را ره آورد و محصول حوزه های علمیه خواند و افزود: امام راحل و علامه طباطبایی خروجی های حوزه های علمیه است که بزرگترین دانشگاه های دنیا توانایی تربیت چنین شخصیت هایی ندارند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: دروس تفسیر باید از گروه دروس جنبی خارج شده و در متن حوزه علمیه قرار گیرد تا طلاب با قرآن بیشتر مأنوس شوند.

 

حجت الاسلام ارشاد قرآن را زیربنای اندیشه های اسلامی دانست و اظهار داشت: قرآن مادر تمام علوم است چرا که به عنوان وحی الهی سرچشمه تمام علوم مادی و معنوی است.

 

وی تصریح کرد: گسترش و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در حوزه علمیه زمینه رشد علوم دیگر حوزوی است و حفظ قرآن، آشنایی با کلید واژه های قرآن و ادبیات، مفاهیم و مضامین قرآن عامل تربیت طلاب نخبه، معنوی و کارآمد در حوزه علمیه خواهد بود./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات