۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۲۳۰۳۴

طلاب میانه با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کردند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌‍‌ای در حوزه علمیه شهید آیت الله حامدی شهرستان میانه با حضور ایثارگران و رزمندگان جنگ تحمیلی برگزار شد.
يادواره شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن امیرنژاد، مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور طلاب، روحانیان و فضلای حوزه علمیه آیت الله حامدی همراه بود، به تشریح نقش تبلیغی و رزمی روحانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: روحانیان همواره خود را سرباز ولایت دانسته‌اند.


وی با بیان این‌که طلاب و روحانیان همواره در صف نخست مبارزات علیه ظلم بوده و در دفاع مقدس نیز در کنار رزمندگان جانانه از اسلام و انقلاب دفاع کردند، خاطرنشان کرد: روحانیت نه تنها در عرصه‌های تبلیغی بلکه در مسائل رزمی نیز سرآمد بودند، چنانکه در مقاطعی برخی از حوزه های علمیه خالی از طلبه برای تحصیل شد.


حجت الاسلام امیرنژاد با اشاره به نقش آفرینی طلاب در طول تاریخ در دفاع از حق و حرکت در مسیر ثمربخش پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: نقش روحانیت تنها در دفاع مقدس خلاصه نمی شود، جای جای تاریخ کشور نشان از عدالت‌خواهی روحانیت شیعه در راستای احقاق حقوق مردم ستمدیده است.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه با تأکید بر این‌که تعداد شهدای روحانی نسبت به جمعیتش در مقایسه با تعداد شهدای همه اقشار بیشتر است، تصریح کرد: شهدای طلبه و روحانی افتخاری برای جامعه روحانیت و حوزه های علمیه به حساب می آیند، به یقین طلاب امروز ادامه دهنده آن فرزانگان عرصه علم و جهاد هستند.


وی تبیین مشروعیت دفاع ملت در مقابل دشمن متجاوز با بیان احکام شرعی و مسائل دینی خاص جبهه ها، سخنرانی ها و تبلیغ موضوعات و معارف الهی، برگزاری نمازهای جماعت در جبهه ها، بصیرت بخشی به رزمندگان اسلام در دشمن شناسی، همکاری همه جانبه با فرماندهان و مسؤولان جنگ و ایجاد صمیمیت میان رزمندگان را از عمده ترین فعالیت های روحانیان و طلاب بسیجی در دوران دفاع مقدس برشمرد.


حجت الاسلام امیرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهمیت نقش طلاب و روحانیان در عرصه مقابله با جنگ فرهنگی و نرم استکبار جهانی پرداخت و اظهار داشت: اکنون وظیفه روحانیت سنگین‌تر از گذشته است و روشنگری و هدایت مردم به خصوص جوانان، وظیفه خطیری است که بر دوش روحانیت به عنوان فرماندهان جنگ نرم قرار دارد.


گفتنی است، این مراسم که با استقبال طلاب حوزه علمیه میانه همراه بود، با خاطره‌گویی رزمندگان روحانی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای شهدای روحانیت پایان یافت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات