۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۲۵۳۳۶
قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر:

ابعاد واقعه غدیر ناشناخته مانده است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان این که ابعاد واقعه غدیر ناشناخته مانده است، اظهار داشت: این تمهیدات الهی است که پس از پیامبر اسلام معصومین احکام الهی را در چندین نسل و به صورت عمیق به وسیله افرادی که از عصمت برخوردارند تفسیر و تبیین کند.
محمد نبي حبيبي دبير كل حزب موتلفه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، محمدنبی حبیبی، قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر در همایش طلایه‌داران تبلیغ و سنگربانان ولایت البرز که بعدازظهر امروز با حضور استاندار البرز، امام جمعه کرج، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز و مبلغان و روحانیون در تالار نژادفلاح کرج برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: حدود 15 سال پیش در تهران عده ای از دوستداران غدیر جلساتی با هدف تبلیغ و گسترش غدیر تشکیل دادند.


وی افزود: با ادامه این جلسات در سال 1379 بنیاد بین‌المللی غدیر به ثبت رسمی رسید و در حال حاضر در 29 استان کشور نمایندگی دارد و تصمیم بر آن شد که امام جماعات شهرستانها مسؤولیت نمایندگی این بنیاد را بر عهده بگیرد.


قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به علت تشکیل بنیاد غدیر تصریح کرد: فعالیت‌های مربوط به غدیر و حضرت امیرالمؤمنین در کشور بسیار انجام شده اما در مباحث اولیه به این نتیجه رسیدیم که با وجودی که عاشورا برای احیای واقعیت غدیر حادث شد تبدیل به فرهنگی حتی در میان جوانان غیرمسلمان شد اما غدیر در بسیاری از ابعاد فرهنگ نشد.


حبیبی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهمی که مورد توجه بنیاد غدیر بود بُعد حکومت آن است.

 

وی اظهار کرد: در روز عید غدیر موضوعات مختلفی مطرح شده از جمله فردی که در رأس حکومت تشکیل شده پس از پیامبر قرار می‌گیرد و نیز چگونگی محتوای جانشینی آن فرد که از اهمیت خاصی برخوردار است.


قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر با تأکید بر لزوم نگاه بر دیگر ابعاد واقعه غدیر گفت: دشمنان سعی کرده‌اند این حادثه را از اذهان عموم بزدایند و تمرکز تخاصم آنان در موضوعات مختلف اسلامی بیشتر بر روی حکومت است.


حوادث اخیر در جهان اسلام، اهمیت غدیر را جلوه‌گر می کند

حبیبی با اشاره به اینکه دشمنان و در رأس آن آمریکا با حکومت و جهاد اسلامی مشکل دارند، گفت: در شرایط فعلی و حوادثی در جهان اسلام اتفاق افتاده اهمیت غدیر جلوه‌گر می‌شود.


وی افزود: کسانی که در انجام جنایات روی چنگیز مغول را سفید کردند حکومت اسلامی تشکیل داده و آن را دولت اسلامی عراق و شام نام نهادند.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: این تمهیدات الهی است که پس از پیامبر اسلام معصومین احکام الهی را در چندین نسل و به صورت عمیق به وسیله افرادی که از عصمت برخوردارند تفسیر و تبیین کند.

 

دشمنی با اسلام از سوی غرب جدی است
حبیبی با بیان اینکه دشمنی غرب با اسلام جدی است، تأکید کرد: شورای روابط خارجی آمریکا که محل طراحی برنامه‌های استراتژی این کشور است پس از پیروزی انقلاب رسماً اعلام کردند قرن 21 قرن تقابل اسلام و تمدن غربی است و همه طراحی‌های غرب علیه اسلام در این زمان اتفاق می‌افتد.


وی با اشاره به گفته‌های جرج بوش، رییس‌جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه ما در آغاز یک جنگ صلیبی مجدد هستیم و با اسلام وارد یک جنگ ایدئولوژیک شده‌ایم، گفـت: این امر یعنی ما در هجمه‌ای مملو از فکر، اندیشه و جهان‌بینی علیه اسلام قرار داریم.


قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: کسانی که در غرب ادعای دموکراسی دارند قانونی تصویب می‌کنند که دختران دبستانی مسلمان در مدرسه حق رعایت قوانین و حجاب اسلامی را ندارند.

 

حبیبی با بیان اینکه غرب با تمام وجود در مقابل جهان اسلام ایستاده است، تأکید کرد: این امر اغراق نیست و ایستادگی جهان اسلام در مقابل توطئه شیطانی غرب جز با داشتن حکومت اسلامی امکان‌پذیر نیست و اگر حکومت تشکیل نشود و رأس آن مشخص نباشد دولت‌هایی مانند داعش، یزید و حجاج‌بن‌یوسف از آن پدید می‌آیند.

 

وی گفت: بنیاد غدیر برای تبیین بُعد حکومتی غدیر و فرهنگ‌‌سازی در این موضوع تلاش می‌کند.

 

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: این بنیاد استقرار بعد حکومتی غدیر را مهم ترین وظیفه خود می‌داند و مسلم است در این زمینه راه طولانی پیش رو دارد که پایان آن اعتقاد درست ما ظهور امام زمان (عج) است./824/پ202/ب

ارسال نظرات