۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۲۵۳۷۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس:

جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۴۰۰ بقعه متبرکه فارس برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۴۰۰ بقعه متبرکه فارس برگزار می‌شود.
سيد اسماعيل حسيني مقدم،‌ مدير کل اوقاف و امور خيريه استان فارس

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: با حضور مردم ولایتمدار استان و دوستداران و مشتاقان حضرت امیرالمومنین مولاعلی(ع)، جشن‌های عید غدیر در شب و روز عید در آستان مقدس امامزادگان و همچنین کلیه مساجد استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی»، با پیاده روی و راهپیمایی نمادین با عنوان کاروان غدیر، در صبح روز عید سعید غدیر ساعت 7 صبح آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم ادامه داد: مردم ولایتمدار فارس در این روز با در دست داشتن پرچم‌های علوی و شاخه گل در 130 کاروان شادی غدیر شرکت می‌کنند و پس از آن، برای برگزاری مراسم جشن و شادمانی این عید باشکوه در 400 بقعه متبرکه فارس حضور خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف فارس، از غبارروبی، عطرافشانی و آذین‌بندی بقاع متبرکه خبر داد و گفت: محافل قرآن و ولایت، شعرخوانی، سخنرانی و مداحی از برنامه‌های جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی است.

وی گفت: در این جشن باشکوه، 95 مراسم خطبه‌خوانی غدیر، 145 مراسم قرائت میثاق‌نامه و 166 مراسم عقد اخوت و برادری در حرم مطهر امامزادگان فارس برگزار می‌شود. همچنین در این روز بزرگ از سادات خدام بقاع متبرکه نیز تجلیل خواهد شد.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: برپایی نمایشگاه غدیر، ایستگاه «همه واقف باشیم» و همچنین ایستگاه‌های صلواتی در همه بقاع متبرکه و مسیرهای کاروان غدیر از برنامه‌های دیگر بقاع متبرکه در روز عید غدیر است./919/د102/ن

ارسال نظرات