۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۲۵۷۸۷
امام جمعه آمل:

بصیرت افزایی مهم ترین محور برنامه های عزاداری حسینی باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران گفت: مبلغان دینی، شعرا و مداحان باید سعی کنند تا در ایام محرم و صفر به جای تکیه بر تحریک عواطف و احساسات مردم بر بصیرت‌افزایی آن ها در سایه مکتب اصیل حسینی همت کنند چرا که این کار از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است.
امام جمعه آمل امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل که در آستانه ماه محرم برگزارشد با اشاره به این که جامعه اسلامی مدیدن خون پاک امام حسین(ع) و یاران باوفایش است، گفت: امام زمان(عج) دل پرخون از کسانی دارد که به عاشورا بی احترامی می کنند.

 

وی با انتقاد از عدم حضور مسؤولان در جلسه شورای فرهنگ عمومی، یادآورشد: متأسفانه خودشان در  جلسه حضور پیدا نمی کنند بلکه نماینده می فرستند واین بدان معنا بوده که نسبت به مسائل فرهنگی شهر بی اعتنا و توجهی ندارند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مردم به عشق امام حسین(ع) درروز عاشورا به خیابان ها می آیند، تصریح کرد: ما مدیران باید حساسیت داشته باشیم که اگر در روز عاشورا مدیریت نکنیم مردم خودشان مدیریت می کنند.

 

امام جمعه آمل خاطر نشان کرد: امام جمعه باید جوابگوی همه مشکلات شهرستان باشد و ما بدهکار کسی نیستیم که بی جهت حمایت کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: کسانی که اهل ولایت هستند نباید نسبت به مسائل شهر بی تفاوت باشند و یک عده ای بیایند و بگویند که شهر صاحب ندارد یعنی من و شما در شهر نیستیم و این یکی توهین به مردم شهر است.

 

وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا، گفت: نماز ظهر عاشورا باید به یک فرهنگ تبدیل شود که همه دسته های عزادارای که صدای اذان را شنیدند به صف نماز بیایند و بدانید که امام حسین(ع) برای امربه معروف و نهی از منکر به شهادت رسید.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران افزود: سینه زدن و برپایی دسته جات عزادارای بسیار پسندیده و خوب است و شرکت در نماز ظهر عاشورا افضل بر آن کارها بوده که باید در راستای ترویج آن تلاش شود.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که آمل شهر دیار علویان و علمای گرانقدر است، گفت: باید تدبیری صورت گیرد که شهر در ماه محرم یکپارچه عزادار و سیاه پوش شده و اهتمام ارزنده ای در راستای بزرگداشت عزاداری های ماه محرم باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: نباید هم و غم ما تنها به برگزاری صوری مراسم ها و یا محافل عزاداری ختم شود بلکه بهتر است با یک نگاه متفاوت تلاشمان را به کار گیریم تا مردم با درک عمیق از مسائل و مفاهیم ارزشی و دینی بتوانند بیش از هر زمان دیگر از این ظرفیت استفاده کنند.

 

امام جمعه آمل، افزود: مبلغان دینی، شعرا و مداحان باید سعی کنند تا در ایام محرم و صفر به جای تکیه بر تحریک عواطف و احساسات مردم بر بصیرت‌افزایی آن ها در سایه مکتب اصیل حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی همت کنند چرا که این کار از تأثیرگذاری و ثمرات بیشتری برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: اگر دشمنان ما امروز گروه‌های تکفیری همچون داعش را در مقابله با اندیشه پاک و تأثیرگذار شیعی علم کردند همه به این دلیل است که بتوانند به این حریم و مکتب ارزشی اسلام ضربه وارد کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران ادامه داد:  هراسی که امروز جبهه استکبار جهانی از بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی دارد  که ما باید تلاش کنیم تا سیره حسینی و فرهنگ عاشورایی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات