۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۲۷۲۳۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران هشدار داد؛

برخی ها معاندانه به دنبال ایجاد تشکیک و انحراف در محافل حسینی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر لزوم هوشیاری هیأت ها مذهبی و پرهیز از خرافات و آسیب ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی ها معاندانه به دنبال ایجاد تشکیک و انحراف در محافل حسینی هستند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام حسینی بر لزوم توجه به اهداف قیام  امام حسین(ع)‌ و ترویج فرهنگ نهضت حسینی در جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد و گفت: نشر معارف نهضت عاشورا وظیفه همه شیعیان است و امروز،‌ جهان نیازمند این فرهنگ عظیم الهی است.

 

وی افزود: جهان بشری امروزه دچار حیرت، ‌وادادگی و عقب ماندگی از فرهنگ اصیل انسانی است که تنها چاره این درد جهانی توجه جوامع و ملل به ارزش های انسانی و الهی است و همه این ارزش ها در عاشورا خلاصه شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به مسیر حرکت امام حسین(ع)‌ اضهار داشت: مسیری که امام حسین(ع)‌ برای شکل گیری این نهضت بزرگ الهی انتخاب کردند بر مدار ایمان، ‌اخلاص و تسلیم محض در برابر فرمان الهی بود و این باعث شد این قیام شکل جهانی به خود بگیرد و حتی بسیاری از آزادگان غیر مسلمان نیز حرکت های ضد استکباری خود را برگفته از قیام عاشورایی می دانند.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران ادامه داد: عاشورا دائره المعارف جهان اسلام است و وظیفه همه مبلغان، ‌شعرا، ‌مداحان و هیأت های مذهبی تبیین معارف عاشورا،‌ عبرت ها، درس ها، پیام ها و اهداف قیام امام حسین(ع) ‌و معرفی چهره واقعی یزیدیان زمان است.

 

وی ایستادگی در مقابل زور و تزویر و اصلاح نابسامان مسلمانان را از اهداف قیام امام حسین(ع)‌ عنوان کرد و خاطر نشان کرد: امام راحل بارها شکل گیری انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از نهضت عاشورا عنوان کردند و شهدای ایران اسلامی نیز با بهره گیری از سیره زندگی امام حسین(ع)‌ و یاران فدارکارش جان خود را در این راه اهدا کردند و البته محرم و عاشورا همیشه برای ظالمان و ستمگران دردسر آور است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حضور موثر هیأت های مذهبی در دسته های عزاداری را مغتنم شمرده و به برخی اقدامات این اداره کل در دهه محرم اشاره کرد و افزود: از جمله اقدامات این اداره کل در این ایام، برگزاری جلسات کانون مداحان و شاعران آیینی و همچنین شورای هیأت های مذهبی در استان، اعزام مبلغ به شهرها و روستا ‌ تهیه،‌ چاپ و توزیع بنرهای تبلیغی،‌ حمایت از هیأت های مذهبی و برنامه ریزی جهت باشکوه تر کردن نماز ظهر عاشورا است.

 

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری هیأت ها مذهبی و پرهیز از خرافات و آسیب ها تصریح کرد: هیأت های مذهبی با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و منشور عزاداری ها از ورود خرافات و آسیب ها به مراسم پرشور حسینی جلوگیری کنند تا مانع سوء استفاده دشمنان اسلام از برخی انحرافات هرچند اندک برخی هیأت ها شوند.

 

حجت الاسلام شکریان اضافه کرد: برخی معاندانه با حضور در دسته های عزاداری به دنبال ایجاد تشکیک و انحراف در محافل حسینی هستند که از جمله آن رواج آرایش های زنانه و مردانه در روز عاشورا به نام آرایش عاشورایی است که بی شک از دسیسه های دشمنان است که هیئات مذهبی می توانند این دسیسه ها را خنثی کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات