۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۲۸۰۷۵
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

جذبه الهی نصیب انسان‌های هماهنگ با حقایق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب برجسته کشور گفت: وقتی در انسانی آن عناصر مربوط به ربوده شدن باشد، به‌وسیله آن آهن‌ربای معنوی بی‌نهایت بالاختیار و من غیر الاختیار، این عنصر هماهنگ با حقایق آهن‌ربایی حق، جذب حق می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان صبح امروز(سه‌شنبه) در مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه هدایت تهران گفت: برای رسیدن به یک سلسله واقعیات مربوط به حادثه عظیم، الهی و ملکوتی کربلا، بیان مقدماتی لازم است که در حدی درک حقایق این حادثه را به ما کمک بدهد که این مقدمات گاهی از قرآن مجید و گاهی از روایات اهل بیت(ع) عنوان می‌شود.

 

وی اظهار داشت: خداوند دو نگاه دارد؛ یک نگاه جذب، رحمت، لطف و محبت است که البته این آهن‌ربای بی‌نهایت معنوی باید آثاری از جنس، صفات و کمالات خودش را در کسی ببیند که جذب و مجذوب شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که یک گوشه عالم آخرت در قرآن به نام «سدره المنتهی» معرفی شده است که پهنایش به پهنای همه آسمان‌ها و زمین است، ابراز داشت: آخرین خبری که از دانشمندان علم هیأت دارم، این است که در این چند سال با دوربین‌های نجومی یک نوری را رصد کرده‌اند که از عالم بالا حرکت کرده و هفت هشت سال پیش به زمین رسیده است، سرعت حرکت نور در هر ثانیه 300 هزار کیلومتر است و این نور 500 میلیارد سال پیش حرکت کرده تازه به زمین رسیده است.

 

وی اظهار داشت: وقتی در انسانی آن عناصر مربوط به ربوده شدن باشد، به‌وسیله آن آهن‌ربای معنوی بی‌نهایت بالاختیار و من غیر الاختیار، این عنصر هماهنگ با حقایق آهن‌ربایی حق، جذب حق می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز داشت: کسی که طلوع آفتاب صبح، وجودش مایه اسفل السافلین دوزخ بوده، اما به‌خاطر مایه‌های هماهنگ با آهن‌ربا که شاید خودش هم خیلی خبر نداشت، او را در برترین مقام عالم که منتهای مقام بود، رساند./956/پ203/ب4

ارسال نظرات