۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۲۸۲۱۷
کارشناس مسائل خاورمیانه:

نشست هم اندیشی تاثیر بحران سوریه بر اردوگاه های فلسطینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی با موضوع تاثیر بحران سوریه بر اردوگاه های فلسطینی در موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی و علمی ندا برگزار شد.
فلسطين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین آجرلو کارشناس مسائل خاورمیانه در نشست هم اندیشی با موضوع تاثیر بحران سوریه بر اردوگاه های فلسطینی که بعد از ظهر امروز در موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی و علمی ندا برگزار شد، گفت: موضوع آوارگان فلسطینی یکی از مباحث مهمی است که تا کنون حل نشده است.


وی افزود: موضوع آوارگان فلسطینی با تحولات ارضی مربوط به دو جنگ 1948 و 1967 رقم خورد که بخش هایی از سرزمین فلسطین اشغال شد. در پی این تجاوزات از مردم فلسطین کشته و تعدادی زیادی از مردم از ترس تکرار چنین فجایعی آواره شدند.


کارشناس مسائل خاورمیانه با وضعیت اسفناک آوارگان فلسطینی گفت: بیشتر آوارگان فلسطینی تا امروز در اردوگاه های تحت حاکمیت گروه های فلسطینی همچون فتح و حماس  در حال گذران زندگی هستند.


آجرلو ادامه داد: این در حالی است که موضع گیری گروه های سلفی در برابر نظام سوریه موجب کشیده شدن بحران به اردوگاه های فلسطینی شده است. برخی از گرو های سیاسی هرچند به شکل اعلامی، بی طرفی خود را اعلام کرده اند، ولی هرزگاهی موضع گیری هایی بر علیه نظام سوریه می کنند.


وی با بیان این که گروه های سلفی دارای روابط پیچیده با کشورهایی همچون قطر و عربستان هستند اظهار کرد: وضعیت آوارگان فلسطینی بعد از بحران سوریه منجر به این شده است که آوارگان فلسطینی دوباره آواره شوند و اکنون در شرایط بحرانی در زمینه تغذیه، بهداشت و آموزش می باشند.


این کارشناس مسائل خاورمیانه به بیان راه های برون رفت از این بحران پرداخت و گفت: کشورهای عربی باید با گروه های معارض اسلامی قطع همکاری کنند. یکی از راه های مبارزه با بحران آوارگان فلسطینی، کمک به ارتش سوریه برای مقابله با ترورست ها است و همچنین نهاد های بین المللی می بایست برای کمک به وضعیت بهداشت و تغذیه آوارگان فلسطینی تحرکات بیشتری داشته باشند.


گفتنی است که هشتاد و پنجمین نشست هم اندیشی در حالی برگزارشد که پیش از این موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی علمی ندا در طی 17 سال اخیر به شیوه های گوناگون از جمله ارائه اخبار و ارائه سمینار به آخرین وضعیت فلسطین اشغالی پرداخته است. /818/پ202/ب4

ارسال نظرات