۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۲۸۳۰۲
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

ترویج قرآن در گرو وحدت مؤسسات قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با بیان این که تبیین و ترویج قرآن و عترت در جامعه مهم ترین وظیفه ما است، گفت: ترویج و تبیین قرآن و عترت نیازمند وحدت و یگانگی مؤسسات قرآنی است.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام  محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، ظهر امروز، در دیدار با مدیران و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و فعالان قرآنی این استان که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد،با بیان این که امام حسین(ع) و یارانش جان خویش را فدا کردند تا ما از جهالت و ضلالت نجات پیدا کنیم، ابرازداشت: مهم ترین وظیفه ما تبلیغ و ترویج قرآن و عترت در جامعه است.

حجت الاسلام حشمتی با اشاره به این که وظیفه تبلیغ و ترویج قرآن و عترت را از اهل بیت(ع) یاد بگیریم، افزود: ترویج و تبیین فرهنگ قرآن و عترت در جامعه نیازمند وحدت و یگانگی مؤسسه های قرآنی است.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات مؤسسات قرآن و عترت استان لرستان، بیان داشت: مشکلات قرآنی برای ما ارزش دارند و در راستای برطرف کردن آنها تلاش خواهیم کرد.

مؤسسات قرآنی را تقویت می کنیم

وی با بیان این که تقویت مؤسسات قرآنی در اولویت برنامه های کاری ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: ما در راستای تخصصی شدن مؤسسات قرآنی نهایت تلاش خویش را می کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور تأکید کرد: مؤسسات قرآنی باید خودشان را با فضای مجازی تطبیق دهند و در این عرصه به خوبی فعالیت کنند.

وی در ادامه تقویت حوزه های اندیشه ای را از دیگر برنامه های مهم این نهاد بیان کرد و گفت: با تقویت حوزه های اندیشه ای تلاش می کنیم، بخشی از سرمایه ها را در راستای تقویت برنامه های تفکر و تدبر قرآنی هزینه کنیم.

حجت الاسلام حشمتی با اشاره به فراخوان جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی در مؤسسات افزود: این جشنواره که به نام آیات است در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تخصصی شدن مؤسسات قرآن و عترت، تشکیل مؤسسات قرآنی برای کودکان از دیگر برنامه های ما در این راستا است.

گفتنی است، در پایان این جلسه از نماینده ولی فقیه در لرستان و برخی دیگر از فعالان قرآنی قدردانی به عمل آمد./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات