۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۶۴۰
رییس سازمان پدافند غیرعامل:

پدافند غیرعامل رابطه‌ای جدانشدنی با عاشورا دارد/ جنگ اقتصادی مهم‌ترین تهدید دشمن است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان پدافند غیرعامل از جنگ اقتصادی به عنوان مهم‌ترین تهدید دشمن نام برد و شناسایی تهدیدها به صورت پیش‌دستانه، بی‌اثر کردن اثر تهدید در کشور در سه حوزه پیکره، کالبد و زیرساخت‌ها، حمایت، صیانت و مراقبت از مردم و دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدها را از مأموریت‌های مهم پدافند غیرعامل عنوان کرد.
غلامرضا جلالي رييس سازمان پدافند غير عامل كشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که پدافند غیرعامل رابطه‌ای جدانشدنی با عاشورا دارد، از عاشورا به عنوان سلاح برتر امام حسین(ع) یعنی سلاح شهادت در برابر شمشیر ظلم نام برد.
 
وی افزود: عاشورا پیام پیروزی زینب(س) همراه خون حسین(ع)، پیروزی ایمان در برابر کفر و مقاومت در برابر دشمن است؛ عاشورا یعنی در همه طول تاریخ باید در برابر ظلم ایستاد و از دشمن نترسید و نهراسید، به درستی راه خودمان ایمان داشته باشیم و پیرو رهبری مسیر انقلابی خود را پیدا کنیم.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل نوعی از دفاع است که در ذات زندگی بشر از ابتدا تا انتها استفاده می‌شده و به نوعی درون فطرت انسانی نیز بوده است و حتی در واقعه عاشورا در موارد بسیاری امام حسین(ع) در تاکتیک های دفاعی از تاکتیک‌های غیرعامل استفاده می‌کردند.
 
وی در ادامه با بیان این‌که پدافند غیرعامل مأموریت شناسایی تهدیدها به صورت پیش‌دستانه، بی‌اثر کردن اثر تهدید در کشور در سه حوزه پیکره، کالبد و زیرساخت‌ها، حمایت، صیانت و مراقبت از مردم و دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدها است، اظهار داشت: پدافند غیرعامل بی‌اثر کردن اثر تهدید دشمن در کشور است.
 
جلالی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل یعنی مقاومت و مقاومت و مقاومت را تا پیروزی نهایی در برابر دشمن ادامه دادن، یعنی دشمن را با مقاومت رسوا کردن، دشمن را به خوبی شناختن، قوی شدن و او را با قدرت و توانمندی ترساندن.
 
وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری تأکید دارند در یک پیچ خطرناک و حساسی از مقاومت در برابر ظلم و کفر هستیم هدف اساسی رویکرد پدافند غیرعامل در همه حوزه‌ها است که سبب ارتقای مقاومت ملی در برابر تهدید، شناسایی تهدید، اقتدار و قدرت و استحکام داخلی مؤلفه‌های قدرت ملی در برابر دشمن می‌شود.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این‌که تهدید دشمن بر حوزه‌های مختلف کشور باید شناسایی و با اقداماتی ملی، دانش‌محور و دفاعی بی‌اثر و صفر شود، گفت: امروز تهدیدهای متنوعی کشور ما را در بر گرفته است، هرچند دشمن با اشاره، تهدیدهای نظامی را روی میز تلقی می‌کند اما ظاهرا پایه‌های این میز شکسته است.
 
وی تهدید فناوری‌محور، مردم‌محور و اقتصادی را از تهدیدهای مهم دشمن نام برد و گفت: براساس قانون اعلام و تشخیص صلح و جنگ در عرصه‌های مختلف به عهده مقام معظم رهبری است و حال این‌که رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فرمودند که درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی شده‌ایم، یعنی ایشان تشخیص جنگ اقتصادی را در حوزه اقتصاد داده‌اند.
 
 
جلالی با اشاره به تفاوت ویژگی‌های جنگ اقتصادی نسبت به سایر جنگ‌ها، ابراز کرد: هرچند برخی اندیشمندان و دانشگاهیان در حوزه اقتصاد در فضای رقابت سیر می‌کنند و هنوز در کتاب‌هایشان می‌گویند در فضای رقابت اقتصادی هستیم اما اینجا رهبری تکلیف را کاملا مشخص کرده و فرموده‌اند که در فضای یک جنگ تمام عیار قرار داریم./920/پ202/ج
ارسال نظرات