۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۲۸۸۴۲
امام جمعه بهشهر:

ظلم ستیزی مهم ترین شاخصه نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا- امام جمعه بهشهرگفت: حرکت امام حسین(ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و این فرهنگ در دوران مختلف این انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نهادینه شد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار جمعی از روحانیان و فعالان فرهنگی شهرستان با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم گفت: حرکت امام حسین(ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و این فرهنگ در دوران مختلف این انقلاب و هشت سال دفاع مقدس آشکار شد.

 

وی با بیان این که روحانیت رسالت سنگینی در تبیین صحیح قیام عاشورا بر عهده دارد، افزود: روحانیت به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ باید با بهره گیری از همه توان تبلیغی خود از آرمان های حسینی حراست کنند.

 

امام جمعه بهشهر اظهار داشت: امروز در جریان جنگ نرم همه ما دارای مسؤولیت بزرگ و خطیری هستیم و باید در جهت مقابله با این جنگ نرم دشمن و هجمه های مختلف فرهنگی و برنامه های ضدفرهنگی تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به این که نخستین هدف قیام امام حسین(ع) تکلیف مداری بود، خاطر نشان کرد: تکلیف مداری امام حسین(ع) در این قیام بدین جهت بود که وقتی احساس کردند باید قیام کنند به وظیفه خود عمل کردند.

 

حجت الاسلام جباری دومین هدف قیام امام حسین(ع) را احیای فرهنگ دین دانست و اضافه کرد: فرهنگ دینی در جامعه اسلامی فرهنگی است که با استفاده از آن جامعه به اقتدار می رسد و از ذلت و خواری به دور نگه داشته می شود و قیام حسین(ع) قیام عزتمندی و اقتدار بوده است.

 

وی سومین هدف قیام سید الشهداء را اصلاح امور دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز باید همه مسؤولان و روحانیت در جهت اصلاح امور مردم و جامعه گام بردارند چرا که ناهنجاری های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که مداحان و هیأت های مذهبی با بیان این که هیأت های مذهبی و مداحان نیز در ترویج صحیح ارزش های عاشورایی نقش ارزشمند و حساسی دارند، تصریح کرد: باید مراقب ترفندهای دشمن جهت رسوخ در محافل عزاداری به شکل های گوناگون نظیر نحوه عزاداری، اشعار و متن های سخنرانی باشیم.

 

حجت الاسلام جباری افزود: امروز دشمن بالای سر ما و بر بام خانه ها لنگر انداخته است و اگر هوشیاری و بصیرت وجود نداشته باشد نمی توان از این نفوذ دشمن جان سالم به در برد و به همین دلیل باید روحانیت با آگاهی به مسائل این مسأله را سامان دهد.

 

وی گفت:‌ امروز روحانیت وظیفه سنگینی بر عهده دارد که باید احساس تکلیف کرده و با اتحاد و انسجام در برابر دشمن و زیاده خواهی های دشمن وارد شود و آگاهی رسانی کند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات